וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "המתווך הציע רעיון לחלק את העסקה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.12.2009 / 10:06

מחזיק 'תיק שליט' בחמאס, ד"ר אוסמה אל-מזיני, חשף כי המתווך הגרמני הציג כמה רעיונות חדשים בניסיון לגבש את עסקת שליט. "לישראל אין שום מידע היכן מוחזק שליט"

"המתווך הגרמני הציג כמה רעיונות חדשים במסגרת המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, חלקם כוללים חלוקה של העסקה" – כך אמר אמש (ראשון) מחזיק 'תיק שליט' בחמאס, ד"ר אוסמה אל-מזיני, בראיון שהעניק לתחנת הטלוויזיה 'אל-מנאר' השייכת לחיזבאללה. לדבריו, סבב השיחות הנוכחי בין חמאס לישראל "יבחן את כוונותיה של ישראל כלפי העסקה". הוא הוסיף שבסבב המגעים הנוכחי מגלים הצדדים רצינות הודות למתווך הגרמני.

התקדמות במו"מ לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. ערוץ 1, שי מכלוף וגדעון צנטנר, רויטרס
"המצרים הבהירו שהימים הקרובים יהיו מכריעים". שליט/רויטרס, ערוץ 1, שי מכלוף וגדעון צנטנר

אל-מזיני הכחיש עוד את הדיווחים לפיהם המוסד הישראלי יודע היכן מוחזק החייל החטוף גלעד שליט ברצועת עזה. "אלו דברים חסרי בסיס. לישראל אין שום מידע היכן מוחזק שליט, אפילו אחד מתוך מיליארד איננו יודע היכן הוא מוחזק. מדובר בבלוני ניסוי ישראלים בלבד". אל-מזיני הוסיף עוד ואמר כי מיליון וחצי תושבי רצועת עזה "עוקבים מקרוב" אחר המשא ומתן לגיבוש עסקה: "הם יודעים ששחרור שליט יוביל ללחץ ערבי על ישראל להסיר את המצור על עזה".

אתמול אמר בכיר פתח ד"ר נביל שעת' כי בכירים מצריים מסרו לו כי בימים הקרובים יהיה אפשר לדעת אם עסקת שליט תצא לדרך או תיכשל. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר שעת', הנמצא בקהיר לצורך שיחות הכנה לקראת חידוש שיחות הפיוס עם חמאס, כי "להנהגה הפלסטינית אין פרטים על עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס, אולם המצרים הבהירו לי שהימים הקרובים יהיו מכריעים ויהיה ניתן לדעת אם העסקה תבוצע או תיכשל".

"קיימתי היום שיחות עם האחים המצרים, מהם הבנתי שמאמצי הפיוס בין חמאס לפתח הגיעו למבוי סתום משום שחמאס מסרב לחתום על הצעת הפיוס שהגישה מצרים", אמר שעת'. הוא העריך כי המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט נמצא כעת "בראש סדר העדיפויות של חמאס" וכי אין בכוונתו לנקוט בצעד כלשהו עד שתושג עסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully