וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף למשבר בדובאי?

סוכנויות הידיעות

14.12.2009 / 9:48

אחים לעת צרה? בצעד בלתי צפוי, נחלצה ממשלת אבו דאבי לעזרת שכנתה דובאי וסיפקה לה 10 מיליארד דולר כדי לסייע לה לשלם את חובותיה

בצעד בלתי צפוי, נחלצה ממשלת אבו דאבי לעזרת שכנתה דובאי וסיפקה לה 10 מיליארד דולר כדי לסייע לה לשלם את חובותיה, ביניהם 4.1 מיליארד דולר הדרושים לחברת הבנייה נאח'יל לשלם עבור האג"ח שלה, שמועד פירעונן חל היום. בנוסף, הממשלה הכריזה על חוק חדש לפשיטות רגל, שאמור להסדיר את תהליך פשיטת הרגל וההגנה מפני נושים במדינה.

בורסות אסיה ומטבעות השווקים המתעוררים רושמים עליות בעקבות חילוצה של דובאי מחובותיה; מדד MSCI אסיה-פסיפיק עבר מירידות של 1% לעלייה של 0.2% ומדד הדולר נסוג ב-0.3% ל-76.31 נקודות. החוזים בוול סטריט מצביעים על עלייה של 1% במדד S&P ועלייה של 0.8% בנאסד"ק.

"ממשלת אבו דאבי הסכימה להקצות 10 מיליארד דולר לקרן התמיכה הפיננסית של דובאי שישמשו לפירעון סדרה של התחייבויות של דובאי וורלד", כתב יו"ר הרשות הפיסקלית העליונה של דובאי בהודעה הרשמית.

"כפעולה הראשונה של הקרן החדשה, תקצה ממשלת דובאי 4.1 מיליארד דולר לפירעון חובות האג"ח שיבשילו היום", נאמר בהודעה.

דובאי תשתמש ביתרת הכסף לשלם ל"ספקים ולקבלנים כמו גם לעמוד בהוצאות הריבית ובהוצאות השוטפות של החברה עד ה-30 באפריל 2010 – בתנאי שהמו"מ של החברה לגבי הקפאת חובותיה יסתיים בהצלחה כפי שהודיעה החברה קודם לכן", מסרה ממשלת דובאי.

חוק חדש להגנה מפני נושים

לפי ההסכם בין דובאי וורלד ונח'יל למשקיעים, לחברה תינתן תקופת חסד של שבועיים לפרוע את חובותיה במקרה של חדלות פירעון, לפני שמחזיקי האג"ח יוכלו לדרוש כינוס נכסים. לנח'יל אג"ח נוספות בסך 3.6 מיליארד דירהאם (980 מיליון דולר) שמועד פרעונן במאי ואג"ח בסך 750 מיליון דולר שמועד פרעונן ינואר 2011.

דובאי וורלד, שנמצאת בבעלות ממשלתית, ביקשה ב-25 בנובמבר לדחות את תשלומי החובות שלה בשווי 3.52 מיליארד דולר שיגיעו לפירעון החודש ולפרוס מחדש חובות בסך 26 מיליארד דולר. נאח'יל, שבונה איים דמויי-דקל בסמוך לחופי דובאי דיווחה על הפסד של 3.65 מיליארד דולר במחצית הראשונה של השנה, עקב הירידה בהכנסות ומחיקת ערך של נכסים ושל שטחים שבבעלותה.

אף כי ממשלת דובאי מחזיקה ב-100% מדובאי וורלד, היא אינה ערבה לחובותיה של החברה ונושיה חייבים לסייע לה לפרוס את חובותיה, אמר עבדולרחמן אל סלה, שר האוצר של דובאי, ב-30 בנובמבר.

חובות האג"ח של נאח'יל, בסך 3.52 מיליארד דולר, הינם התשלום הגדול ביותר לאג"ח של יישות מדובאי מאז קפאו שוקי האשראי לאחר קריסת ליהמן ברדרס ב-2008. נאח'יל צברה את החובות במהלך חמש שנות הפריחה בשוק הנדל"ן בדובאי, בזמן שהממשלה לוותה 10 מיליארד דולר והחברות הנמצאות בשליטתה לוו 70 מיליארד דולר כדי לסייע לגוון את הכלכלה.

בנוסף, ממשלת דובאי הכריזה על "חוק ארגון-מחדש מקיף, שישמש כמסגרת המבוססת על הסטנדרטים המקובלים בעולם לשקיפות ולהגנה מפני נושים", נאמר בהודעה. "ניתן יהיה להפעיל חוק זה אם דובאי וורלד וחברות הבת שלה לא יצליחו להגיע לפריסה מוצלחת של יתרת חובותיהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully