וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהם האח"מים שמקבלים ויאגרה על חשבונכם?

צבי זרחיה

13.12.2009 / 23:16

נבחרי ציבור לשעבר זכאים למימון תרופות חינם - על חשבון הקופה הציבורית. החזר הוצאות הבריאות של האח"מים יעלה לקופת המדינה כ-300 מיליון שקל ב-15 שנה הקרובות

מועדון חברים סגור המונה כ-600 אח"מים לשעבר ובנות זוגם: נשיאים, ראשי ממשלות, שרים, חברי כנסת, שופטים, דיינים, ומנכ"לים ותיקים - זכאים למימון תרופות חינם על חשבון הקופה הציבורית. כל האח"מים במועדון נהנים מהחזר הוצאות מהמדינה בגין צורכי הבריאות שלהם, ובהן כאלו שאינן נכללות בסל הבריאות, בתמורה להצגת קבלות למשרד הבריאות.

אחד האח"מים לשעבר תבע באחרונה ממשרד הבריאות לממן עבורו כמה חפיסות של כדורי ויאגרה, והסביר שמדובר בתרופה הרשומה כחוק בישראל ל"שיפור חיי המין", ולפיכך, הוא זכאי לה כדין. משרד הבריאות נענה בחיוב. במקרה אחר שבו אח"מית לשעבר דרשה מימון ממשלתי לניתוח אף, כיוון שלטענתה מדובר בשיפור הבריאות והנשימה - הבקשה נדחתה.

לפי הערכות, העלות למדינה בגין אשפוז סיעודי לאח"מ לשעבר מגיעה לכ-10,000 שקל בחודש ויותר. מדובר בהוצאה של כ-120 אלף שקל לאח"מ בשנה, ובאחרונה הטיל משרד הבריאות הגבלות על השתתפותו במימון האישפוז הסיעודי. על פי אומדן זה, ב-15 עד 20 השנים הבאות תמשיך המדינה לממן את הוצאות הבריאות של קבוצה זו בסכום מצטבר המוערך ב-300-200 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully