וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח: "בימים הקרובים - הכרעה בעסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2009 / 22:13

בכיר הארגון ד"ר נביל שעת' סיפר לסוכנות הידיעות הפלסטינית כי בכירים במצרים הבהירו שבימים הקרובים נדע אם עסקת שליט תצא לדרך או תיכשל

בכיר פתח ד"ר נביל שעת' אמר הערב (ראשון) כי בכירים מצריים מסרו לו כי בימים הקרובים יהיה אפשר לדעת אם עסקת שליט תצא לדרך או תיכשל. בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר שעת', הנמצא בקהיר לצורך שיחות הכנה לקראת חידוש שיחות הפיוס עם חמאס, כי "להנהגה הפלסטינית אין פרטים על עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס, אולם המצרים הבהירו לי שהימים הקרובים יהיו מכריעים ויהיה ניתן לדעת אם העסקה תושג או תיכשל".

"קיימתי היום שיחות עם האחים המצרים, מהם הבנתי שמאמצי הפיוס בין חמאס לפתח הגיעו למבוי סתום משום שחמאס מסרב לחתום על הצעת הפיוס שהגישה מצרים", אמר שעת'. הוא העריך כי המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט נמצא כעת "בראש סדר העדיפויות של חמאס" וכי אין בכוונתו לנקוט בצעד כלשהו עד שתושג עסקה.

ביום שישי מסרו גורמים בכירים בחמאס לעיתון 'אל-חיאת' כי "נשקיע את מירב המאמצים על מנת שתושג עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בקרוב, אולם כפי הנראה היא לא תושג בקרוב אם ישראל לא תשנה את דעתה בנוגע לשחרור אסירים תושבי מזרח ירושלים ובנוגע לגירוש אסירים". לדברי הגורמים, ישראל הטילה וטו על מספר שמות אסירים, ביניהם נשים, ברשימת חמאס ואילו חמאס "מתעקש לשחרר את כל שמות הקטינים והנשים".

הגורמים סיפרו כי עד כה, הם טרם קיבלו תשובה מישראל. "אם לא תושג עסקה, נפנה לכלי התקשורת ונספר בצורה גלויה מהן הסיבות שהכשילו את העסקה", אמרו. לדבריהם, יש כרגע הזדמנות היסטורית לגבש עסקה. "איננו ממהרים לשום מקום, ישראל תשגה אם היא לא תיענה לדרישות חמאס, שכן מדובר בהתחייבות כלפי האסירים ואי אפשר לסגת מהתחייבות זו", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully