וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה חדשה לעובדי מפעל מוליתן?

קובי מנדל

13.12.2009 / 17:53

ביהמ"ש דחה את הדיון על מינוי כונס נכסים למפעל מוליתן. השופט הציע שבנק דיסקונט, הנושה המרכזי, יזרים מיליון שקלים כדי להפעיל אותו באופן זמני ולנסות למכור אותו

מערכת וואלה!

(צילום ועריכה: עידן גוראל)

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (ראשון) את הדיון בנושא מינוי כונס נכסים קבוע לתשלובת "מוליתן". השופט ד"ר עדי זרנקין הציע כי בנק דיסקונט, הנושה המרכזי של המפעל, יזרים כמיליון שקלים להפעלתו הזמנית, כדי שניתן יהיה לנסות ולמכור את המפעל כעסק חי. זרנקין קבע דיון נוסף בנושא ליום רביעי הקרוב. נציגי הבנק ימסרו בדיון את עמדתם לגבי ההצעה.

בהסתדרות בירכו על הצעתו של זרנקין. יו"ר מרחב גליל מערבי בהסתדרות, אשר שמואלי, אמר בתום הדיון כי "מדובר בהצעה שעשויה להוביל בסופו של דבר למכירתו של המפעל ולהצלתם של העובדים. צר לי שבנק דיסקונט לא השכיל לתת היום תשובה חיובית מיידית, קל וחומר כאשר מדובר על השקעה של סכום זעום בסך מיליון שקלים. יחד עם זאת אני מקווה שבנק דיסקונט יתעשת וייתן תשובה חיובית ביום רביעי".

במקביל התחייב המשקיע במפעל, ערן שנהר, להזרים מכיסו חצי מיליון שקלים נוספים לצורך ההפעלה הזמנית של המפעל. שנהר התעניין בעבר בהשקעה במפעל אולם הדבר לא צלח. בהסתדרות בירכו על המהלך ואמרו כי ההשקעה הפרטית רק מחזקת את התחושה כי למפעל יש אופק וכי יש לחדש את העבודה.

מפעל "מוליתן" הוא מפעל ותיק בנהריה המעסיק עשרות עובדים. לאחרונה נקלע המפעל לקשיים כספיים בשל חובות של יותר מ-30 מיליון שקלים לבנק דיסקונט. בשבוע שעבר החליט בית המשפט להיעתר לבקשת הבנק ולמנות כונס נכסים למפעל. בהסתדרות הגיבו בזעם וטענו כי בנק דיסקונט פעל באופן חד-צדדי לאחר שהובטח לעובדים ולהסתדרות כי הבנק ימנע ממהלך מסוג זה. למרות זאת מקווים היום בהסתדרות כי הצעתו של השופט זרנקין תתקבל כך שניתן יהיה להפעיל את המפעל מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully