וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "נתניהו ממשיך להכשיל את השלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2009 / 17:04

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מאשים את ישראל בהכשלת תהליך השלום בעקבות אישורה של מפת העדיפויות הלאומית הכוללת בתוכה 90 התנחלויות. קדימה: "מדובר באישורה של מפת עדיפות פוליטית"

מערכת וואלה!

בעקבות החלטת הממשלה לאשר את מפת אזורי העדיפות הלאומית, הכוללת תשעים התנחלויות, אמר היום (ראשון) נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי מדובר בתכנית שמטרתה להמשיך את הבנייה בהתנחלויות ולהרחיבן. "ההחלטה על העברת מיליוני שקלים להתנחלויות בגדה המערבית באה בסתירה מוחלטת לטענות של ישראל לפיהן היא מקפיאה באופן זמני את הבנייה בהתנחלויות". לדבריו, בכך שהיא ממשיכה לבנות בהתנחלויות, ממשלת ישראל מציבה מכשולים בפני תהליך השלום ומתעלמת מהרצון הבינלאומי להתניעו.

הממשלה קיבלה היום ברוב של 21 שרים מול חמישה את מפת העדיפויות הלאומית כפי שהוצגה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפה כוללת בתוכה כ-90 התנחלויות מבודדות. השרים שהתנגדו להצעה היו שרי העבודה

בנייה בהתנחלויות. רויטרס
"ההחלטה על העברת מיליוני שקלים להתנחלויות בגדה המערבית באה בסתירה מוחלטת לטענות של ישראל לפיהן היא מקפיאה באופן זמני את הבנייה בהתנחלויות"/רויטרס

חבר הכנסת אופיר פינס (העבודה) התייחס להחלטת הממשלה ואמר כי "הגיעה העת להפסיק לשחק בנדמה לי. נתניהו מצפצף על מפלגת העבודה. ראש הממשלה לא הסכים אפילו לדחיית ההצבעה. אין משמעות להצבעת הנגד של שרי העבודה בממשלה בה היא נמצאת במיעוט מבוטל. בשלב זה העבודה לא משמשת אפילו עלה תאנה". שר הרווחה יצחק הרצוג (העבודה) התייחס גם הוא להחלטת הממשלה ואמר כי "אין טעם לשחק בנדמה לי ולאשר מתן עדיפות לישובים שלא יהיו חלק מהסדר עתידי בינינו לפלסטינים".

מפלגת קדימה התייחסה לאישור מפת העדיפות הלאומית על ידי הממשלה. דובר המפלגה מסר כי "מדובר באישורה של מפת עדיפות פוליטית, המהווה מסר ציני של אטימות חברתית כלפי אנשי הפריפרייה וגושי ההתיישבות, ועיוורון מדיני המבטל לחלוטין את הצהרותיו של נתניהו בנושא שתי המדינות לשני עמים. נתניהו שב ומוכיח כי הוא רה"מ חלש שנכנע ללחצים ולאיומים פוליטיים ואין לו שום בעיה להשתמש בכספי הציבור להשתקת נוער הגבעות ואנשי ההתנחלויות המבודדות והבלתי חוקיות - לצורך הישרדותו הפוליטית".

דורון בן שלומי, יו"ר ועד מתיישבי גוש קטיף, לעומתם בירך על ההחלטה. בן שלומי אמר כי "אנו מברכים את הממשלה ואת השרים שפעלו לתיקון האפליה והכניסו את ישובי עקורי גוש קטיף לרשימת הישובים בעדיפות לאומית. אנו מאמינים כי החלטה זו היא התחלה של שינוי מדיניות הממשלה בשיקום העקורים".

שר הביטחון אהוד ברק אמר היום בתוך כך כי ישראל מוכנה לקחת סיכונים בדרך לשלום. בטקס הדלקת נר שלישי של חנוכה עם חיילים בודדים בבסיס חטיבת הנח"ל בנגב אמר ברק כי "מדינת ישראל היום, כשמלאו לה 62 שנים ויותר, היא גם חזקה, גם מרתיעה, גם מחפשת שלום, ומוכנה אפילו לקחת סיכונים כדי להשיג הסדר עם כל השכנים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully