וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לממשלה אין מדיניות בתחום התחבורה"

עומר רבין

13.12.2009 / 15:18

ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, מפנה אצבע מאשימה בכל הנוגע לשוק התחבורה: "עדיין הרכבת עולה יותר מנסיעה במכונית ועדיין צריך לחכות 30 דקות לאוטובוס והוא לא מגיע בשעה המדוייקת"

"אני, ראש עיריית תל אביב, עומד כאן לפניכם - ועדיין לא יודע מה התכנית של הממשלה בתחום התחבורה בחורף הקרוב" - כך אמר היום (ראשון) ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, בפאנל מיוחד שעסק בתחום התחבורה במסגרת וועידת ישראל לעסקים של העיתון גלובס בתל אביב.

חולדאי, שבשבתו כראש העירייה מזוהה יותר מכל אחד אחר עם העיכוב הבלתי נתפס בהקמת פרוייקט הרכבת הקלה, טוען כי הנזק הכלכלי שנגרם למשק כתוצאה מהסחבת ומהיעדר היוזמה של המדינה בתחום התחבורה הוא בלתי נתפס: "ב-11 השנים האחרונות התחלפו הרבה שרי תחבורה ומנכ"לים במשרד - אבל מערכת התחבורה הציבורית לא השתנתה. אותם 85 קווי אוטובוסים שעוברים כאן במטרופולין הזה ואותה צפיפות ממש".

חולדאי פירט והוסיף: "עדיין מוכרים את הכרטיסים בתוך האוטובוס שעה שכולם מחכים שהנהג יסיים למכור את הכרטיסים, עדיין מחכים שהאוטובוס יגיע כל 30 דקות ולא בשעה מסוימת, עדיין מחיר הנסיעה ברכבת יותר יקר מאשר לנסוע במכונית והנהג צריך להחנות את הרכב שלו במגרש חניה שלא בטוח שהאוטו יחכה לו שם בערב כשהוא יחזור".

חולדאי אמר עוד כי במערכת הבחירות האחרונה בתל אביב עמד נושא התחבורה הציבורית (לצד מחירי הדירות) במרכז תשומת הלב של הבוחרים - אך באופן אבסורדי, אין לו לטענתו שום סמכות או יכולת לפעול בנושא הזה: "כל הסמכויות מרוכזות בידיה של הממשלה - שעה שכושר הביצוע נמצא בכלל במקום אחר".

לצידו של חולדאי נכחה בפאנל גם הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, שבירכה על המגמה האחרונה של עידוד התחרות בתחום קווי התחבורה הציבורית אך טענה כי עדיין השוק סובל מריכוזיות גבוהה שמשרתת את הקואופרטיבים הגדולים - אגד ודן: "המצב היום הוא שאגד עדיין שולטת ב-50% מנתח השוק של התחבורה הציבורית ורבע נוסף מהקווים מרוכז בידי חברת דן". קן טענה כי המהלכים בשנים האחרונות במסגרתם הועברו קווים לכדי זכיינים פרטיים (באזורים כמו פ"ת, בקעת בית אונו ואחרים) הביאה לשיפור בשירות וברמת הדיוק של החברות והנאמנות ללוח הזמנים - אך השוק עדיין מאופיין בריכוזיות גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully