וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציר הרשע: משעל ואחמדינג'ד נפגשו בטהרן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2009 / 15:27

נשיא אירן וראש הלשכה המדינית של חמאס נועדו בבירה האירנית. משעל הודה לאחמדינג'ד על תמיכתו בעם הפלסטיני והצהיר: "חמאס יפעל לסכל את מזימות האויבים"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נפגש היום (ראשון) עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד במסגרת ביקור של משלחת חמאס בטהרן. במהלך הפגישה הבהיר משעל לאחמדינג'ד כי חמאס ויתר הארגונים החמושים הפלסטינים "ימשיכו להיאבק באימפריאליזם העולמי עד להשגת ניצחון". משעל הוסיף עוד כי "חמאס יפעל על מנת לסכל את מזימות האויבים באמצעות אמונה באללה, עמידה איתנה ופיקחות".

נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד מקבל את פניו של מנהיג חמאס חאלד משעל בטהרן. AP
"האמונה באללה וההתנגדות הם שני הגורמים היסודיים לכך שעמים משיגים ניצחונות גדולים על כוחות כובשים". אחמדינג'ד ומשעל/AP

בהודעה שפרסם חמאס לאחר הפגישה נמסר כי משעל הודה להנהגה, לממשלה ולעם באירן "על כך שהם תומכים בעם הפלסטיני ובהתנגדות שלו" והבהיר לאחמדינג'ד כי שיבת הפליטים הפלסטינים אל אדמתם ומולדתם הינה "מדיניות יציבה של העם הפלסטיני".

אחמדינג'ד אמר כי האמונה באללה וההתנגדות הם שני הגורמים היסודיים "לכך שעמים משיגים ניצחונות גדולים על כוחות כובשים". הנשיא האירני אמר עוד כי "פשעי הנהגת הישות הציונית ומדיניות ההונאה של בכירי הממשל האמריקאי לא יצליחו להציל את משטרם היהיר". הוא שיבח עוד את הפלסטינים "העומדים בראש חץ ההתנגדות העולמית נגד האימפריאליזם הבינלאומי היהיר".

אחמדינג'ד אמר כי המציאות משתנה לטובת העמים, שכן האויבים "סופגים מהלומות ותבוסות", כפי שישראל, לדבריו, נחלה תבוסות בלבנון ובעזה וכפי שארה"ב לא הצליחה לשפר את תדמיתה בעולם לאחר כניסת הנשיא ברק אובמה לבית הלבן. "כישלונה של ארה"ב בעירק ואפגניסטן מהווה הוכחה לתבוסת האימפריאליזם העולמי, בעיקר של ישראל וארה"ב", אמר למשעל.

אחמדינג'ד אמר כי "פלסטין היא חזית החופשיים והלוחמים וההתנגדות" וקרא לעמים המוסלמים ולחופשיי העולם לתמוך בהתנגדות הפלסטינית. "פלסטין תכתוב את גורל העולם. העם האירני ימשיך לתמוך בהתנגדות הפלסטינית ובעם הפלסטיני", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully