וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אללה יוסטור: חמאס עצבני על תחרות היופי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2009 / 15:01

בסוף החודש אמורה להתקיים בפעם הראשונה בהיסטוריה תחרות מלכת היופי של פלסטין. בחמאס זועמים: "ממשלת רמאללה רוצה למחוק את הג'יהאד המכובד"

ההודעה על קיום תחרות מלכת היופי הפלסטינית בפעם הראשונה בהיסטוריה, כבר מעוררת תגובות נזעמות. לקראת קיום התחרות ברמאללה בסוף החודש, גינה המשרד לענייני הנשים בממשלת חמאס ברצועת עזה את "ממשלת רמאלה", שמאפשרת לתחרות כזו להתקיים והוסיפה כי התחרות פוגעת "במוסכמות ובמסורת הפלסטינית הנובעת מתרבותה של החברה הפלסטינית".

בהמשך הודעתו, קרא המשרד לענייני נשים בממשלת חמאס לעם הפלסטיני בגדה המערבית למהר ו"לעצור את הבדיחה הזו, אשר פוגעת במוניטין הטהור שלו ובהיסטוריה המפוארת שלו. אנו מבינים היטב שמי שעומד מאחורי החברה הזו (חברה פרטית מארגנת את תחרות היופי – נ.י) היא ממשלת רמאללה, שרוצה למחות מעל פני האדמה את הג'יהאד המכובד ביותר שידע העולם".

בתחרות היופי, שתיערך ברמאללה ב-26 בדצמבר, ישתתפו 58 יפהפיות, ביניהן 32 בחורות המתגוררות בגדה המערבית ו-26 ערביות-ישראליות. רק אחת מהן תזכה בתואר הנכסף "מלכת היופי של פלסטין". בנוסף, היא תזכה במכונית חדשה, בטיול בן עשרה ימים לטורקיה וב-2,700 דולר. באירוע ינכחו מאות אישים מרחבי הגדה, ביניהם אף נציגי משרדי ההסברה והתרבות הפלסטינים.

לא רק חמאס גינה את התחרות. "מפלגת השחרור הפלסטינית" מסרה כי תחרות היופי עומדת בסתירה להלכה המוסלמית ולערכים הנשגבים שמטרתם לשמור על האישה מפני הפיכתה לחפץ ומפני התנוונות מוסרית. "האיסלם מתפאר באישה ובמעמדה, בלי שום קשר ליופייה", הודיע. גם "איגוד חכמי הדת הפלסטינים" גינה בתוקף את התחרות "הפוגעת בכבוד האישה ומעודדת תועבה בחברה הפלסטינית".

מארגנת התחרות, סלווא יוסוף, הבהירה אתמול כי למרות הלחצים המופעלים עליה, אין בכוונתה לבטל את התחרות. "לא נבטל את התחרות, אלא אם כן הרשות הפלסטינית תורה לנו לעשות כן", אמרה לאתר הערבי-ישראלי 'פאנט'. יוסוף ביקשה מכל הגורמים המתנגדים לתחרות "לתת לה סיכוי ולהרגיע את הרוחות לקראת התחרות".

ליצירת קשר עם כתבנו לענייני ערבים: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully