וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלם: האינטרנט - סיוע לנפגעי תקיפה מינית

איילה חננאל

12.12.2009 / 12:11

בכנס של עמותת עלם יחשפו נתונים על פיהם מהווה האינטרנט ערוץ המאפשר לנפגעות תקיפה מינית לקבל סיוע. שני שליש מהנערות שפנו לאתר של העמותה נפגעו בין גילאי 13-16

עמותת עלם, עמותה לנוער במצבי סיכון, המפעילה את פורטל הייעוץ והתמיכה למתבגרים אתר Yelem, עורכת היום (ראשון) יום עיון בתחום הייעוץ והתמיכה הנפשית לנוער ברשת האינטרנט. הכינוס "התבגרות בקורי הרשת", המתקיים בשיתוף המכון לחינוך ולמחקר קהילתי בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר אילן, ארגוני סיוע מהמגזר השלישי, איגוד האינטרנט הישראלי ומשרדי הממשלה, יעסוק בהיבטים השונים של השימוש ברשת האינטרנט על ידי מתבגרים ויתמקד באפשרות לשלב ברשת ייעוץ ותמיכה נפשית לנוער.

בכנס יחשפו נתונים ממחקר המתמקד בנערות נפגעות תקיפה מינית הפונות לשירותי תמיכה ברשת,שערכה עינב בן חור-רכזת היעוץ והתמיכה הנפשית באתר. מהמחקר עולה כי רק 20% מהנערות שחוו תקיפה מינית פנו למשטרה או לרשויות הרווחה ורק 15% מהנערות פנו גם למרכזי סיוע.

עוד עולה מהמחקר כי שני שליש מהנערות שפנו לאתר התמיכה של עמותת עלם באינטרנט נפגעו בין גילאי 13-16. מהמחקר עולה כי ככל שהתוקף מוכר יותר, גיל הפגיעה נמוך יותר והפנייה לתמיכה תיעשה בגיל מאוחר יותר. ככל שהתוקף הינו אדם "זר" גיל הפגיעה גבוה יותר והפנייה לסיוע תיעשה בסמוך לפגיעה.כאשר התוקף "זר" – 94.4% מן הפגיעות הן חד פעמיות ומתרחשות בעיקר במקומות ציבוריים, אך כאשר התוקף מוכר, 39.8% מהתקיפות הן חד פעמיות ו-60.2% הן פגיעות מתמשכות - מעל לשנה.

האתר של עמותת עלם מהווה, לדברי מפעיליו, ערוץ נוסף לבני נוער לפנות לקבלת עזרה במקרים של תקיפה מינית. זאת משום שהאנונימיות שמאפשרת הרשת מעלה את הנכונות לחלוק פרטים סודיים ומורידה את רמת הבושה. מסקר שערכה העמותה עולה כי עבור 45% מבני הנוער בישראל רשת האינטרנט משמשת כלי להתייעצות, ועבור 24% בני נוער נוספים האינטרנט מהווה זירה המאפשרת חשיפת סודות אישיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully