וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר אינו מומחה בחילוץ מפעלים"

אלון שן ועומר רבין

13.12.2009 / 10:03

מנכ"ל האוצר הנכנס טען כי "לא ייתכן שפקיד בירושלים יחליט לאיזה מפעל יש סיכוי ולאיזה אין". בקשר לועדת חודק הוסיף: "מוזר בעיניי שאחוז גבוה כ"כ מהמשק גייס הכספים בישראל"

"כולנו מבינים שהבנקים לא ירצו וגם לא יוכלו לקחת תמיד את כל הסיכונים של מפעלים שייקלעו למצוקה - יש מפעלים שיכולה להיות להם תכנית עסקית רצינית עם סיכון סביר ובכל זאתהבנק לא יוכל לקחת את הסיכון. ובכל זאת, איננו מומחים בחילוץ מפעלים ואנחנו כממשלה לא נשקיע במפעלים ספציפיים" - כך הצהיר הבוקר (ראשון) מנכ"ל משרד האוצר הנכנס, חיים שני, באחד מנאומיו הראשונים מאז נכנס לתפקיד לפני כשישה שבועות.

"לא יהיה מצב שבו פקיד בירושלים יחליט לאיזה מפעל יש סיכוי ולאיזה מפעל יש הנהלה רצינית ולפי זה יחלק כספים", הדגיש שני בנאומו בועידת ישראל לעסקים בתל אביב. "מה שכן נעשה - הוא שנאפשר למפעלים להיעזר בכסף ממשלתי כדי להטין את הסיכון שלהם ולהגדיל את הסיכוי שלהם לצאת מהמשבר מחוזקים".

שני התייחס גם למסקנות ועדת חודק הצפויים להתפרסם בקרוב ולהיות מוגשים לממשלה ואמר: "לא העליתי בדעתי שניתן לגייס הון בישראל בהיקפים כאלה. העובדה שאחוז כל כך גבוה מהמשק הישראלי גייס הון בארץ היא בהחלט מוזרה בעיניי - נמתין לדו"ח הוועדה, נלמד אותו לעומק ונמצא, אני מקווה, את השילוב האופטימלי שיאפשר למשק להמשיך לתת אשראי אבל גם יגן באופן אחראי על כספי המשקיעים.

בקשר לביקורת הקיימת בשוק על חלק ממהלכי הרגולציה המתוכננים באוצר אמר שני: "בתחום של הרגולציה אני חושב שצריך כרגע לעסוק פחות בשאלה 'מי יישב באיזו גבעה ספציפית בירושלים' ולהסתכל על העובדות בצורה קרה: בתחום הזה יש קודם כל נטייה לתגובת יתר ולאופנות שלא תמיד מוכיחות עצמן כנכונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully