וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצולי הספינה שטבעה: "צפינו בחברינו מתים"

קובי מנדל ויהושע בריינר

13.12.2009 / 11:42

הימאים שניצלו מהספינה שטבעה מול חופי לבנון, השתחררו מבית החולים, והודו לצה"ל על פעולת החילוץ. "האמנו שיצילו אותנו והסתכלנו לשמיים לראות אם יש מטוסים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חמשת הימאים האוקראינים שחולצו על ידי צה"ל לאחר שספינתם טבעה ביום שישי מול חופי לבנון, האמינו כי בסופו של דבר יינצלו. כך סיפרו היום (ראשון) לפני שחרורם מבית החולים רמב"ם בחיפה. איגור שטוירוקוב, בן 29, סיפר: "ארבעה מחבריי מתו כתוצאה מהקור. האמנו שיצילו אותנו והסתכלנו לשמיים לראות אם יש מטוסים. היה מאוד חשוך. חששתי כי אמות". הוא הוסיף כי היה מופקד על ההגה כשהאונייה טבעה, וחבריו תמכו בו כי לא יכול היה לעמוד. "היינו שמונה במים וניסינו להחזיק מעמד. היתה לנו אמונה שנינצל בסופו של דבר", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמש חולצו חמישה ניצולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הימאים גם הדגישו כי האמינו כל העת באלוהים. אנדרי קרס, קצין המכונות של הספינה, הביע תודה בשמו ובשם חבריו לצה"ל וציין כי החיילים הצילו את חייהם. החמישה ישתחררו בקרוב מבית החולים ויעברו לבית מלון. איגוד קציני הים הגיע לסייע להם עד שיחזרו למולדתם.

בתוך כך, חיל הים שב הבוקר לחפש אחר ניצולים נוספים מהספינה שטבעה אתמול מול חופי צור. במשימת החיפושים משתתפים בין היתר כלי שיט של חיל הים, בסיוע מסוק "עטלף" לסריקות ימיות.

אמש חילץ חיל האוויר הישראלי חמישה ניצולים מהספינה salla2 שטבעה במי הים התיכון, כ-100 קילומטרים מחופי העיר צור בלבנון. בכך עלה מספר הניצולים שחולצו מהספינה לשישה, לאחר שהניצול הראשון אותר בשעות הבוקר. הניצולים פונו כשהם במצב טוב לבית החולים רמב"ם בחיפה. שישה מהימאים מוגדרים עדין כנעדרים.

גורם בכיר בחיל האוויר סיפר שבחיל קיבלו את ההודעה על טביעת הספינה סביב עשר בבוקר. "למשימה הוזנקו מסוקי עטלף ויסעור במטרה למצוא את הניצולים ומאז ועד עכשיו אנחנו טסים ברצף", סיפר. "בנוסף, השתתפו כוחות נוספים של מסוקים בריטים ומסוק מקפריסין במאמצי החילוץ. בים רואים שברים של הספינה ו'נצנצים' ימיים. תנאי הטיסה קשים, ראות מעורפלת וים סוער".

ההערכות בישראל הן כי הספינה, שהיתה בבעלות ישראלית סבלה ממצב תחזוקה לקוי. מאיגוד קציני הימאות נמסר כי הספינה ביקרה כבר בעבר בנמל חיפה וכבר אז ניכר מצבה הרעוע.

(עדכון ראשון: 9:42)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully