וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון: פרס ייצא לוועידת האקלים

פנחס וולף ואייל דץ

12.12.2009 / 18:31

לאחר שראש הממשלה נתניהו ביטל את נסיעתו לוועידת האקלים, הודיעה לשכת הנשיא כי הוא יעמוד בראש המשלחת הישראלית לקופנהגן. "ישראל חייבת להיות מיוצגת"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

נשיא המדינה שמעון פרס ייצא ביום רביעי הקרוב לקופנהגן ויעמוד בראש המשלחת הישראלית בוועידת האקלים העולמית. פרס צפוי לשאת נאום בימיה האחרונים של הוועידה לצד מנהיגים אחרים שישתתפו בה וביניהם נשיא ארה"ב ברק אובמה, נשיא צרפת ניקולא סרקוזי ונשיא רוסיה דמיטרי מדוודב. פרס אף ייפגש עם ראשי חברות המתמחות באנרגיה ירוקה.

מלשכת הנשיא נמסר כי פרס החליט לצאת לוועידה מאחר ו"בנושא כה חשוב כמו איכות הסביבה ישראל חייבת להיות מיוצגת וכי על ישראל לקחת חלק אקטיבי בפתרון בעיית פליטות גזי החממה בעולם במסגרת המאבק הגלובלי בהתחממות כדור הארץ".

יציאתו של פרס לוועידה נעשית על רקע לחץ כבד שהופעל על ידי הארגונים הירוקים והשדולה הירוקה בכנסת שדרשו כי אישיות בכירה תעמוד בראש המשלחת הישראלית. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את נסיעתו המתוכננת לקופנהגן בשל "העלויות הגבוהות". מעבר למחיר הגבוה יחסית של הנסיעה לקופנהגן, מקורביו של נתניהו הביעו גם אי נחת מנוכחתו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בוועידה.

בתוך כך, עשרות אלפי מפגינים נאספו היום מול ועידת האקלים בקופנהגן ודרשו מהמשתתפים להחליט על צעדים משמעותיים להפחתת התחממות כדור הארץ. להערכת משטרת דנמרק מונים המפגינים כ-30,000 איש, המארגנים לעומת זאת נוקבים במספרים גדולים יותר הנעים בין 60 אלף למאה אלף מפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully