וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לחשוף העבריינים שהציתו המסגד"

12.12.2009 / 20:41

ראש הממשלה גינה את הצתת המסגד בכפר יאסוף: "הממשלה תפעל בתקיפות נגד כל גילויי האלימות". גם הנשיא פרס ושר הביטחון ברק גינו את ההצתה: "לא ניתן לקיצונים לסכן את מעמד ישראל"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: רן צימט)

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה אמש (שבת) את הצתת המסגד בכפר יאסוף אתמול. "אין מקום לאלימות כלשהיא, לא של יהודים כלפי פלסטינים ולא של פלסטינים כלפי יהודים. הממשלה תפעל בתקיפות נגד כל גילויי האלימות", אמר נתניהו. ראש הממשלה אף הורה לכוחות הביטחון "לפעול בנחישות כדי לחשוף את העבריינים בהקדם ולהעמידם לדין".

גם שר הביטחון אהוד ברק גינה בחריפות את ההצתה וקרא להעמיד לדין את המציתים. בכינוס הוכרה לפצועי צה"ל שנערך ב"חוות רונית" אמר ברק כי "אין למי שמציתים מסגדים מקום בחברה הישראלית. מי שעשה את המעשה החמור הזה מנסה לפגוע ברקמת היחסים עם הפלסטינים ובעצם הסיכוי לכונן משא ומתן שיביא לחיים יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שריפת המסגד מעידה על תוקפנותה הפושעת של ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר גינה גם נשיא המדינה שמעון פרס את הצתת המסגד. "לא יתכן שקבוצה קיצונית תסכן את מעמדה של ישראל כמדינה שומרת חוק המכבדת את כל הדתות". פרס גם קרא לאתר בדחיפות את האחראים למעשה.

ארגון המדינות האיסלמיות גינה בחריפות את שריפת המסגד. "השחתת המסגד והצתת ספרי הקוראן שבתוכו כמו גם הגרפיטי הגזעני שרוסס על קירותיו מעידים על התוקפנות הפושעת נגד קדושת המקום", אמר מזכיר הארגון אקמלדין איסנוגלו.

הארגון קרא לקהילה הבינלאומית להתערב בנעשה בגדה. "התקרית מאשרת את הצורך הדחוף של התערבות של הקהילה הבינלאומית שתכריח את ישראל להפסיק את הפעולות התוקפניות ולשמור על החוק הבינלאומי ועל אמנת ג'נבה", נאמר בהודעת הארגון.

מקורות פלסטינים דיווחו שלשום כי מתנחלים הציתו לפנות בוקר מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. על פי הדיווחים, חלקים גדולים מהמסגד, ובו ספריית ספרי קוראן, נשרפו כליל. ראש מועצת כפר יאסוף, עבד א-רחים מוסלח, מסר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי מספר מתנחלים הציתו אש בקומה השנייה במסגד בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, ואז שפכו בנזין בחדרים. בקבוקי דלק ריקים התגלו במקום. לדבריו של מוסלח, המתנחלים גם ריססו כתובות נאצה שבהם נכתב בין היתר: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר ד"ש מאפי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully