וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אושרה הרפורמה במערכת הפיננסית

נמרוד הלפרן

12.12.2009 / 10:10

בית הנבחרים האמריקאי אישר את הרפורמה הגדולה ביותר ברגולציה הפיננסית בארה"ב מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת

בית הנבחרים האמריקאי אישר היום את הרפורמה הגדולה ביותר ברגולציה הפיננסית בארה"ב מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. אישור הרפורמה, אשר מהווה הישג לנשיא ברק אובמה, עדיין כפוף להצבעה בסנאט, אשר עשויה להיערך רק בשנה הבאה. החוק אושר ברוב של 223 תומכים מול 202 מתנגדים.

החוק, התפרש על פני 1,279 עמודים ואשר גובשה בעקבות המשבר הפיננסי, מעניק לממשל סמכויות חדשות ביחס לבנקים הגדולים וכולל הקמת רגולטור לשוקי כרטיסי האשראי והמשכנתאות.

כמו כן, כולל החוק הקמת מועצה שכוללת נציגים של כל הרגולטורים שתפקידה לעקוב אחר סיכונים מערכתיים לכלכלה, להדק את הפיקוח על קרנות גידור וחברות דירוג אשראי, ולהדק את הביקורת של הקונגרס באופן חסר תקדים על המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי. החוק גם כולל הקמת של סוכנות חדשה להגנת הצרכנים בתחום המוצרים הפיננסים, אשר לה יהיו סמכויות רחבות יותר מהסוכנות הקיימת.

החוק כולל על הגבלות חדשות על מוסדות פיננסים המוגדרים כ"גדולים מדי מכדי לקרוס" - כלומר שהתמוטטותם עלולה לאיים על יציבות המערכת הפיננסית כולה - בהן הגבלה על רמת המינוף המותרת. החוק גם מעניק לממשל את הזכות לפצל חברות פיננסיות גדולות שמסכנות את יציבות המערכת הפיננסית.

החוק גם מכפיף בראשונה לרגולציה את שוק הנגזרים שהיקפו 600 טריליון דולר, והכולל גם את המסחר בחוזי CDS- Credit Default Swaps, אשר כמעט גרמו לקריסתה של ענקית הביטוח AIG.

שוק ה-CDS נתון לביקורת גוברת בשנים האחרונות, ובעקבות המשבר הפיננסי נשמעו גם קריאות להוציא מחוץ לחוק את המסחר בחוזים אלו. המשקיע האגדי וורן באפט הזהיר כבר בתחילת העשור כי שוק הנגזרים הוא נשק פיננסי להשמדה המונית, והכלכלן זוכה פרס נובל, מיירון שולס, אמר מוקדם יותר השנה כי צריך לשרוף את שוק הנגזרים ולהתחיל מחדש. המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס ומנהל קרן הגידור גרינלייט, דיוויד איינהורן - שהיה מחלוצי שוק ה-CDS- קראו השנה לאסור את השימוש בחוזי CDS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully