וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 נעצרו בשייח' גראח: "עשו פה פוגרום"

איילה חננאל ואופק עיני

11.12.2009 / 22:09

21 פעילי שמאל נעצרו במהלך הפגנה בשייח' ג'ראח בירושלים שהפכה לעימותים עם כוחות הביטחון. שישה שוטרים נפצעו. מפגינה במקום: "אנשים הוכו, הטיחו את ראשם בניידת"

21 מפגינים, רובם פעילי שמאל יהודים וחלקם ערבים, נעצרו אתמול (שישי) במהלך עימותים עם כוחות הביטחון בשכונת שייח' גראח בירושלים. בהפגנה נפצעו גם שישה שוטרים. המפגינים ניסו להיכנס לבתי היהודים בשכונה, אך נבלמו על ידי כוחות משטרה. בעקבות העימותים נעצרו מספר מפגינים, והמשטרה העבירה ליתר המפגינים הוראה להתפזר.

עימותים בין פעילי שמאל ושוטרים בשייח' ג'ראח. יותם רונן
"מסתערבים רעולי פנים, נכנסו לקהל המפגינים, ועשו שם פוגרום תוך כדי שהם עוצרים עשרות מפגינים", ההפגנה בשייח' גראח/יותם רונן

מהמשטרה נמסר, כי המפגינים סירבו להוראה להתפזר, ולכן כוח משטרה החל לפזרם בכוח ועצר מספר נוסף של מפגינים. עוד נמסר כי שישה שוטרים נפצעו קל בעימותים וטופלו במקום. המפגינים שלא נעצרו הורחקו מהמקום על ידי המשטרה תוך עימות קשה בין הצדדים. כעת, המשטרה מגדירה את המצב כשקט.

עימותים בין שוטרים ומפגינים בשייח' ג'ראח. יותם רונן
מהמשטרה נמסר, כי המפגינים סירבו להוראה להתפזר, ולכן כוח משטרה החל לפזרם בכוח ועצר מספר נוסף של מפגינים/יותם רונן

אדר גרייבסקי, פעילת שמאל שהפגינה במקום סיפרה כי "היינו כ-150 מפגינים, התחלנו לצעוד ממרכז ירושלים במחאה על ההשתלטות של מתנחלים על בתים בשייח' גראח. צעדנו בשלום על המדרכות וכשהגענו לשייח' גראח לרחבת הבית שחציו פלסטיני וחציו מאוכלס במתנחלים, אחד מהפעילים משך דגל ישראל וכוחות צבא ומג"ב התחילו להתפרע".

עימותים בשכונת שייח' ג'ראח. יותם רונן
"הרבה מאוד זמן לא ראיתי כזאת התפרצות של אלימות"/יותם רונן

גרייבסקי הוסיפה כי "אני חמש שנים בהפגנות נגד הכיבוש והרבה מאוד זמן לא ראיתי כזאת התפרצות של אלימות. אנשים הוכו, הטיחו את ראשם בניידת, ריססו לאנשים גז פלפל בעיניים, תוך כדי שעוצרים אותם והם לא מהווים איום על אף אחד. הרביצו באלות. הגיעו כמה שוטרים סמויים, מסתערבים רעולי פנים, נכנסו לקהל המפגינים, ועשו שם פוגרום תוך כדי שהם עוצרים עשרות מפגינים".

גרייבסקי ציינה כי "כשכוח המשטרה פלש להפגנה והתחיל להרביץ אמרו בקשר שהייתה פריצה לבית של המתנחלים וזה שקר מוחלט. חלק מהעצורים נפצעו. אנחנו עובדים על מנת לתאם טיפול רפואי עבורם. הנוכחות היהודית בשייח' ג'ראח היא פרובוקציה. חשוב לספר את זה ביום שבו ישראל לכאורה מקפיאה התנחלויות אבל למעשה מלבה את הקונפליקט".

עדכון ראשון: 17:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully