וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנגנוני הרשות העבירו לישראל מרגמה שחשפו

יהושע בריינר

11.12.2009 / 14:23

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים העבירו לידי כוחות צה"ל מרגמה מאולתרת, שני מטעני חבלה וחומרי חבלה נוספים שהחרימו מארגוני טרור בגדה. כמו כן, עצרו המנגנונים 18 פעילי חמאס ביומיים האחרונים. זו הפעם הראשונה בה נחשפת מרגמה בגדה מזה זמן רב

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים העבירו היום (שישי) לידי כוחות צה"ל במחסום סמוך לטולכרם מרגמה מאולתרת בקוטר של 60 מילימטרים. המרגמה הוחרמה על ידי המנגנונים מארגוני טרור באזור.

כמו כן, העבירו הפלסטינים שני מטעני חבלה, 20 צינורות מתכת שנועדו להכנת מטענים וחומרי חבלה נוספים. המטענים וחומרי הנפץ פוצצו בידי חבלנים.

הימצאותן של פצצות מרגמה בגדה המערבית הינה עליית מדרגה מבחינת סוגי הנשק בהם משתמשים ארגוני הטרור באזור. לפני כחצי שנה העבירו מנגנוני הביטחון של הרשות ביריחו לידי המנהל האזרחי אמצעי לחימה רבים שאותרו בעיר במהלך סריקות. המנגנונים, הכפופים ליו"ר הרשות אבו מאזן, העבירו בין היתר פצצות מרגמה, לבנות חבלה, מוקשים וחומרי נפץ. עד היום לא בוצע ירי של פצצות מרגמה מהגדה לעבר יישובים ישראליים.

בתוך כך, עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ביומיים האחרונים 18 פעילי חמאס ברחבי הגדה המערבית, כך דיווחו גורמים בארגון. על פי הדיווח, פעילי החמאס נעצרו באזור קלקיליה, שכם, טובאס, חברון ובית לחם. בין העצורים גם נעמאן סלהוב, בנו של חבר המועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם חמאס, ד"ר עזאם סלהוב, שכלוא בכלא הישראלי. כמו כן עצרו המנגנונים בטובאס את פעיל החמאס נאדר סואפטה, שריצה מאסר של עשר שנים בכלא הישראלי.

פעילות מתמשכת

לפני כשבועיים פשטו מנגנוני הביטחון של הרשות על תחנת רדיו פיראטי לאחר שישראל העבירה לרשות מסר לפיו הרדיו משבש את תדרי הקשר של המטוסים בשמי הארץ. על פי הדיווח שהעביר גורם ביטחוני פלסטיני, המנגנונים סגרו את תחנת הרדיו "אל-חוריה", המזוהה עם פתח, ועצרו את בעליה.

מג'די אל עראביד, מנהל התחנה, שהה במעצר יום אחד ושוחרר בערבות. אל עראביד הקים את התחנה לפני כשנתיים ברצועת עזה אך העבירה לרמאללה לאחר השתלטות חמאס על הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully