וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: הצתת המסגד - מעשה קיצוני שיפגע בנו

פנחס וולף ויהושע בריינר

11.12.2009 / 14:41

שר הביטחון הורה למערכת את הביטחון לפעול למעצר האחראים לאירוע. תגובות סוערות בימין ובשמאל בעקבות ההצתה. ח"כ טיבי: אהוד ברק וצה"ל נושאים באחריות לפשע הזה

תגובות סוערות במערכת הפוליטית בעקבות הצתת המסגד הבוקר (שישי) בכפר יאסוף שבצפון השומרון, שהוצת על פי החשד על ידי מתנחלים מהאזור. שר הביטחון אהוד ברק אמר כי הוא רואה בחומרה רבה את ההצתה וכי הוא הורה לאנשי מערכת הביטחון לפעול למעצר האחראים למעשה ולמצות עימם את הדין. ברק הוסיף כי "מדובר במעשה קיצוני שנועד לפגוע בכל ניסיון של הממשלה לקדם תהליכים למען עתיד ישראל".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בתגובה לאירוע כי "שריפת המסגד בכפר יאסוף היא פשע נתעב. המתנחלים נוהגים בברוטליות. יש לשים קץ להשתוללות הפראית הזאת". יו"ר הרשות אמר את הדברים בפגישה עם ח"כ אחמד טיבי בעמאן שבירדן.

שר הביטחון, אהוד ברק, היום באוגדת איו"ש, 1.12.09. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הורה לאנשי מערכת הביטחון לפעול למעצר האחראים למעשה. ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "שר הביטחון אהוד ברק והצבא נושאים באחריות לפשע הזה ולהמשך השתוללות המתנחלים נגד פלסטינים".

חבר הכנסת אופיר פינס (העבודה) אמר כי "זוהי עליית מדרגה מסוכנת שמטרתה דרדור האזור לשפיכות דמים. הממשלה חייבת לאכוף את החוק ולתפוס את העבריינים. היעדר היערכות ממשלתית למיגור אסטרטגיית תג המחיר, שמופעלת כבר שנים על ידי המתנחלים, הוא מחדל חמור ומסוכן".

חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) אמר כי "האש במסגד בכפר יאסוף שבשומרון אמנם כבתה, אך הדליקה הזו עלולה לצאת משליטה, להתפשט ולהביא תוצאות הרות גורל". שי הוסיף כי "העדיפות הלאומית של ממשלת ישראל באמצעות צה"ל וכוחות הביטחון היא לאתר במהירות גדולה ביותר את מי שביצעו את מעשה הרשע הזה. פגיעה במקומות הקדושים מנוגדת לערכי היהדות ולחוקים, ואת האשמים יש להביא למשפט בדחיפות".

מתנועת "שלום עכשיו" נמסר כי "הצתת המסגד היא פוגרום יהודי. על צה"ל והמשטרה לפתוח בגל מעצרים על מנת להפסיק לאלתר את פרעות המתנחלים המכונים בשם 'תג מחיר'. עד עתה ברק ואהרונוביץ' נרדמו בשמירה בזמן שאלימות המתנחלים עלולה להצית אינתיפאדה מחודשת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסגד השרוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בקרב המתנחלים גינו הבוקר את הצתת המסגד. יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר כי "אני מקווה שמשטרת ישראל תחשוף את המבצעים, יהיו אשר יהיו, וימצו עמם את הדין. מי שביצע זאת אינו רוצה בטובת ההתיישבות ביש"ע. זהו מעשה שהוא גם עוולה וגם איוולת".

פעיל הימין איתמר בן גביר האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר הביטחון אהוד ברק בעקבות הצתת המסגד בגדה. לדברי בן גביר, "אם מציתי המסגד באמת ביצעו פעולת 'תג מחיר', הרי שהאשמה מוטלת בראש ובראשונה על נתניהו, ברק ופקחי המנהל האזרחי, שמבעירים את השטח וגורמים במעשיהם להתססת הרוחות. על נתניהו להקפיא את הצווים הגזעניים כדי שהרוחות בשטח יירגעו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהמועצה האזורית שומרון נמסר כי "על פי דיווחים של כוחות הביטחון מדובר באירוע של הצתת שטיח ומספר ספרים. על פניו האירוע נראה יותר כמעשה של תמהוני או כפרובוקציה. אנו מצפים מהמשטרה לחקור ולמצוא את המבצעים. זאת בשונה מהערבים ששרפו והשחיטו שוב ושוב את קבר יוסף ומקומות קדושים נוספים. ידוע לכל עמדתנו הברורה כי אין לפגוע במקומות הקדושים לדתות אחרות". במועצה תוקפים את כלי התקשורת שבחרו לייחס את המעשה דווקא למתנחלים.

(עדכון ראשון: 12:41)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully