וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צועדים למען זכויות אדם בתל אביב

אייל דץ וניר יהב

11.12.2009 / 12:23

אלפי בני אדם השתתפו במצעד זכויות האדם הראשון בישראל. בתום הצעדה הוענק אות זכויות האדם למייסדי ארגון "יש דין" ולמשפחתו של ניר כץ שנרצח בבר הנוער ההומו-לסבי

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

כ-3,000 בני אדם השתתפו הבוקר (שישי) במצעד זכויות האדם הראשון בישראל, תחת הכותרת "אין מצב". המשתתפים צועדים מכיכר רבין לכיוון רחוב דוד המלך בתל אביב, ונושאים עמם שלטים בגנות גירוש פליטים וחוק המאגר הביומטרי. קבוצה קטנה של תושבי דרום תל אביב צועדים בסמוך למפגינים וקוראים קריאות תמיכה בגירוש הפליטים.

מצעד זכויות אדם בתל-אביב לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי תל אביב דצמבר 2009. אורי לנץ
"שוויון זכויות אינו מותרות"/אורי לנץ

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) המשתתפת בצעדה, אמרה כי על אף חשיבותה, "הצעדה אינה משקפת את התרבות הפוליטית הרווחת בישראל. להיפך - היא נמצאת בסתירה חדה עם המיינסטרים הפוליטי, עם החקיקה היומיומית של חוקים גזעניים ועם כנסת וממשלה שאמרו, רק לפני ימים אחדים ובצורה חדה וברורה, שפניהם למלחמה כשהעבירו את חוק משאל העם". לדבריה של זועבי, בזמן שהשב"כ והמשטרה מתחזקים - בתי המשפט והשיח הליברלי נחלשים.

במצעד משתתפים ארגוני הסיוע לפליטים, מתנגדי חוק המאגר הביומטרי, תנועת "שלום עכשיו", ארגון "בצלם", חברי הכנסת דב חנין, חיים אורון וניצן הורוביץ, ארגוני זכויות עובדים, אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטרסנסג'נדרס, אגודות הסטודנטים השונות ועוד ארגונים רבים אחרים. את המצעד יזמה האגודה לזכויות האזרח בישראל.

מצעד זכויות אדם בתל-אביב לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי תל אביב דצמבר 2009. אורי לנץ
"כולנו ניצולים של מאה ארורה"/אורי לנץ

המצעד יסתיים בעצרת שתתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב. לקראת סיום המצעד העניק נשיא האגודה לזכויות האזרח, הסופר סמי מיכאל, את אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוייג לבני הזוג רות ופול קדר, מייסדי ארגון זכויות האדם "יש דין", ולמשפחתו של ניר כץ, שנרצח באירוע הירי בבר נוער של הקהילה ההומו-לסבית. כמו כן, יתקיימו הופעות של הדג נחש, עלמה זהר וסלאם אבו אמנה. מארגני המצעד מדגישים כי מדובר במצעד שאינו פוליטי ולכן גם לא יתקיימו בו נאומים של פוליטיקאים.

נשיא האגודה לזכויות האזרח, הסופר סמי מיכאל אמר במצעד כי "כולנו ניצולים של מאה ארורה, רבים הלכו שבי אחרי הערכים המפוקפקים שהביאו הרס עליהם ועל הזולת. אנו כאן כדי להדגיש שייכים לגזע המופלא, גזע האדם".

חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח אמר אתמול כי חלק מהייחוד של המצעד מחר היא העובדה שהוא מתקיים במרחב ציבורי, כחלק מתפיסה שזכויות האדם הן לא רק עניין לשופטים, פוליטיקאים או מומחים. "זכויות אדם הן בראש ובראשונה עניין אישי של כל אחד ואחד מאיתנו", אמר אלעד לוואלה! חדשות. "זה בידיים שלנו או במקרה הנוכחי ברגלים שלנו". לדבריו, "המצעד הוא תגובה להידרדרות במצב זכויות האדם בשנה האחרונה. אני מוריד את הכובע בפני 120 הארגונים, שמעולם לא צעדו יחדיו ושהחליטו ללכד כוחות ולהיות שותפים למאבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully