וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: לכלול את מפוני גוש קטיף במפת העדיפות

11.12.2009 / 10:41

על רקע פרסום מפת העדיפות הלאומית, קרא שר הפנים לראש הממשלה "להשיב את הרגישות" ולכלול במפה גם את מפוני גוש קטיף. ברוורמן: אין לעבודה התנגדות לכלול התנחלויות גדולות במפה

יו"ר ש"ס השר אלי ישי פנה הבוקר (שישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה לכלול במפת העדיפות הלאומית את יישובי מפוני גוש קטיף וכן ישובים שגרים בהם מפונים. ישי אמר כי "הגיעה העת להשיב את הרגישות".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן (העבודה) התייחס הבוקר לנושא מפת העדיפות בראיון לגלי צה"ל. ברוורמן אמר כי "אין לנו התנגדות להכללת גושי ההתנחלויות הגדולים במפה. אנחנו מתנגדים להכללת התנחלויות מבודדות, דוגמת איתמר ויצהר". ברוורמן הוסיף כי "אם לא תהיה בקרוב התקדמות משמעותית במשא ומתן לעבר שתי מדינות לשתי עמים לא נוכל להישאר בממשלה הזו, אלא אם היא תלך בצורה אגרסיבית לתהליך השלום".

ועידת הנשיא. מגד גוזני
לכלול ישובי מפונים וישובים שגרים בהם מפונים. ישי/מגד גוזני

מזכ"ל ארגון "שלום עכשיו" יריב אופנהיימר התייחס הבוקר גם הוא לנושא מפת העדיפות ואמר כי "בקשתו של ברק לשינויים במפת העדיפות הלאומית היא קוסמטית בלבד. ללא הוצאת עשרות אלפי מתנחלים מהמפה לא יישארו משאבים לחזק את הפריפריה, שמצבה הכלכלי קשה לעומת המצב בהתנחלויות. על מפגת העבודה לעמוד על כך כתנאי להישארות בקואליציה."

בתוך כך נודע אתמול כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות להכליל את אשקלון ואת מעלה אדומים במפת אזורי העדיפות הלאומית, זאת לאחר שהגיעו אליו בקשות בעניין. עם זאת, את ההכרעה צפוי נתניהו לקבל רק בתום הדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההצבעה בנושא תיערך ביום ראשון.

שר הביטחון אהוד ברק אמר אתמול כי "אני עומד על כך שאשקלון תישאר במפת העדיפות הלאומית, משום שרק לאחרונה היא עמדה בפני מבחנים ביטחוניים לא קלים". בסיום פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, אמר ברק כי "מפלגת העבודה מאמינה בגליל, בנגב וביישובי קו הגבול ואנו פועלים לצמצום השקעות הממשלה במקומות אחרים".

חבר הכנסת אופיר פינס (העבודה) מתח ביקורת על המפה וציין כי "בתוך המפה יש ארבעה יישובים בלתי חוקיים ללא אישור משרד הפנים ובראשם שבות רחל, שאת חלקם ישראל התחייבה להוריד מזמן. זהו שיא השיאים של החוצפה ועזות המצח, וזו שערורייה שראש הממשלה בכלל מביא אותם לדיון". פינס קרא לשרי העבודה לקבוע את תעדוף ההתנחלויות המבודדות כקו אדום להישארותם בממשלה: "קשה לי להאמין שברק מודר מהנושא ולא היה שותף ביצירת המפה, כשידוע ששרים וח"כים היו מעורבים בהתייעצויות שעיצבו אותה. ההחלטה על ההקפאה הייתה רימון עשן לצורכי הטעיה והסחת תשומת הלב הציבורית ממפת העדיפויות הלאומיות המתעדפת את ההתנחלויות".

אתמול מתחה יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, ביקורת על מפת אזורי העדיפויות החדשה שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ההחלטה אתמול היא לא מפה של סדר עדיפויות לאומיות אלא מפה של סדר עדיפויות פוליטי. הממשלה שרויה בעיוורון מדיני. מדובר במקומות שכל שר בממשלה יודע שלא יהיו בתוך גבולותיה של ישראל בהסדר עתידי".

לבני הוסיפה כי "משמעותה של ההחלטה היא שרוקנו לחלוטין מתוכן את המושג שתי מדינות לשני עמים. יותר משזה עניין תקציבי, זה סדר עדיפויות פוליטי שאין בינו לבין סדר העדיפויות הלאומי דבר וחצי דבר".

ביום רביעי הציגה הממשלה את מפת העדיפות הלאומית החדשה. על פי המפה הממשלה תעניק שלל הטבות מיוחדות למתנחלים שחיים מחוץ לגושי ההתנחלויות. המפה החדשה חלה על כ-110,000 מתנחלים, רובם תושבי התנחלויות שמחוץ לגושים, ומטרתה לחלק את היישובים לפי סדר העדפויות להענקת הסיוע.

"המסר הוא אחד ומשמעותי", אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי. "זה מסר של שוויון, אחידות והיגיון. הישובים הללו (ההתנחלויות – פ"ו) קיימים, ואין היגיון לשלול מהם את ההטבות, כמו שהכנסנו את הישובים הערבים שבעבר לא היו חלק מהמפה. כל עוד יש אנשים חובה וצריך לתת להם בהתאם למה שהם זכאים לו. זה הובן גם בעבודה ובליכוד".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully