וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: יש הזדמנות היסטורית לגיבוש עסקה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.12.2009 / 9:02

גורמים בכירים בחמאס אמרו לעיתון 'אל-חיאת' כי העסקה ככל הנראה לא תושג בקרוב אם ישראל לא תשנה את דעתה בנוגע לשחרור אסירים תושבי מזרח ירושלים. ברגותי מכלאו: "מקווה להשתחרר בעסקה"

"נשקיע את מירב המאמצים על מנת שתושג עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בקרוב, אולם כפי הנראה היא לא תושג בקרוב אם ישראל לא תשנה את דעתה בנוגע לשחרור אסירים תושבי מזרח ירושלים ובנוגע לגירוש אסירים" – כך מסרו (שישי) גורמים בכירים בחמאס לעיתון 'אל-חיאת' היוצא לאור בלונדון. לדברי הגורמים, ישראל הטילה ווטו על מספר שמות אסירים, ביניהם נשים, ברשימת חמאס ואילו חמאס "מתעקש לשחרר את כל שמות הקטינים והנשים".

גלעד שליט בשירותו הצבאי - 2006. GettyImages
חמאס "מתעקש לשחרר את כל שמות הקטינים והנשים". שליט/GettyImages

הגורמים סיפרו כי עד כה, הם טרם קיבלו תשובה מישראל. "אם לא תושג עסקה, נפנה לכלי התקשורת ונספר בצורה גלויה מהן הסיבות שהכשילו את העסקה", אמרו. לדבריהם, יש כרגע הזדמנות היסטורית לגבש עסקה. "איננו ממהרים לשום מקום, ישראל תשגה אם היא לא תיענה לדרישות חמאס, שכן מדובר בהתחייבות כלפי האסירים ואי אפשר לסגת מהתחייבות זו", אמרו.

קרובי משפחתה של פאטמה יונס זק חוגגים את שחרורה הצפוי ב"עסקת הווידאו" של גלעד שליט. רויטרס
עד כה ישראל מסרבת לשחרר 100 אסירים/רויטרס

בנוגע לסוגיית גירוש האסירים אמרו הגורמים כי חמאס סרב לגרש אסירים מתוך עקרון "אולם הסכמנו לכך שהגירוש יהיה מוסכם על האסירים". לטענתם, עד כה ישראל מסרבת לשחרר 100 אסירים, "וזה כשלעצמו התקדמות במשא ומתן". הגורמים הזהירו מפני אופטימיות-יתר אולם הבהירו כי התיווך הגרמני ממשיך להשקיע מאמצים רבים כדי להשלים עסקה. "יש לנו תחושה שהעסקה לא תושג בקרוב, כי אנחנו עומדים על כך שכל דרישותינו יענו. אנחנו נמשיך להמתין כי גורם הזמן לא משפיע עלינו", מסרו.

בתוך כך, מנהיג הפתח מרואן ברגותי הכלוא בישראל, אמר הלילה בראיון לרשת CNN האמריקאית כי הוא מקווה להשתחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט. בראיון שבוצע מכלא הדרים באמצעות פרקליטו, אמר ברגותי כי "אני נמצא ברשימה של חמאס במסגרת המשא ומתן ויש לי תקוות וציפיות להשתחרר בעסקה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully