וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הריח: נתח השוק של קוקה קולה ירד ב-9.3%

מאת עדי דברת-מזריץ

11.12.2009 / 8:50

לפי הנתונים החברה החזיקה לפני המשבר בנתח שוק כמותי של 69.9% מכלל המשקאות המוגזים, נותרה אחריו עם נתח של 63.4% בלבד

נתח השוק של קוקה קולה ישראל ירד בחדות לאחר גילוי הסירחון בחלק מהמשקאות של החברה והורדתם מהמדפים - כך עולה מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי themarker.

לפי הנתונים, קוקה קולה ישראל, שהחזיקה לפני המשבר (בשבוע שהתחיל ב-15 בנובמבר) בנתח שוק כמותי של 69.9% מכלל המשקאות המוגזים, נותרה אחריו (בשבוע שהתחיל ב-29 בנובמבר) עם נתח שוק של 63.4% בלבד - ירידה של כ-9.3%. קוקה קולה החלה בהסרת המוצרים מהמדפים ב-23 בנובמבר.

בקטגוריית הקולה הרגילה נתח השוק הכמותי של קוקה קולה ירד ל-76.5%, לעומת 81.4% לפני המשבר. נתח השוק של דיאט קולה ירד ל-30%, לעומת 34.4% לפני המשבר, ושל קולה זירו - ל-30%, לעומת 32% לפני המשבר. נתח השוק הכמותי של דיאט ספרייט ירד מ-69% כמעט למעט יותר מ-60%. נתח השוק של ספרייט, משקה שקוקה קולה לא הודיעה על בעיות בו, ירד באופן חד פחות - מ-65% לכדי 61.6%.

במקביל, נתח השוק של יפאורה, המשווקת את המותג rc, עלה מכ-21% ל-23.8%. עם זאת, המרוויחה העיקרית מהמשבר היא טמפו, המשווקת בין השאר את המותגים פפסי, פפסי מקס ו-7up. נתח השוק הכמותי של החברה גדל מ-7.9% לכ-11.1%.

לפני כשבועיים החלה קוקה קולה ישראל לאסוף ממדפי רשתות השיווק בקבוקי ליטר וחצי של קולה רגילה ודיאט קולה מתאריכי ייצור מסוימים. החברה אספה את הבקבוקים באמצעות הסדרנים שלה, מבלי לעדכן את חלק מרשתות השיווק מה הסיבה לכך ולעתים אף מבלי לעדכנן בדבר האיסוף. לאחר מכן הורידה החברה בקבוקים נוספים מסוגים שונים. בעקבופת חשיפת הפרשה בתקשורת הודיעה קוקה קולה ישראל כי הבעיה נובעת מתקלה אצל יצרן הפחמן הדו-חמצני של החברה, חברת מכתשים אגן, וכי תוצאות הבדיקות שהתקבלו בחברה מראות כי חלק מהבקבוקים מכילים עקבות מזעריים של תרכובות של בנזן וגופרית, שנובעות גם הן מהפחמן הדו-חמצני שסופק, אך אינן מהוות סכנה לבריאות.

  • עוד באותו נושא:
  • קוקה קולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully