וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "פרופ' יונת הביאה כבוד לישראל"

10.12.2009 / 22:34

למברכים של פרופסור עדה יונת לרגל זכייתה בפרס נובל לכימיה הצטרף הערב גם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו מודים לפרופסור יונת על הכבוד וההישגים שהנחילה למדינה, לאזרחיה ולקהילה המדעית בישראל"

רויטרס

הברכות לרגל זכייתה של הפרופסור לכימיה עדה יונת בפרס הנובל ממשיכות להגיע והפעם מהדרגים הגבוהים ביותר. מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, ממשלת ישראל והעם בישראל מברכים את פרופסור עדה יונת לרגל קבלת פרס נובל לכימיה. "אנו מודים לפרופסור יונת על הכבוד וההישגים שהנחילה למדינה, לאזרחיה ולקהילה המדעית בישראל ולמוסדות ההשכלה הגבוהה".

מלך שבדיה העניק הערב את פרס נובל לכימיה לחוקרת הישראלית פרופסור עדה יונת. פרופ' יונת חולקת את הפרס - בשווי 1.4 מיליון דולר (10 מיליון קרונות שבדיות) - עם שני המדענים האמריקאים שהיו שותפיה למחקר ונקטראמאן רמקרישאן ופרופ' תומס שטייץ. השלושה זכו בפרס על פועלם בחקר האברון שבונה את חלבוני התא.

עדה יונת מקבלת פרס נובל לכימיה. רויטרס
עדה יונת מקבלת פרס נובל לכימיה/רויטרס

בטקס מיוחד שכולל דברי ברכה קצרים ורשמיים ואתנחתות מוסיקליות, קיבלו הזוכים את הפרס - המחאה בסך 1.4 מיליון דולרים, מדליה ותעודה - מידיו של מלך שבדיה, קרל גוסטב ה-16. יונת היא גם הזוכה היחידה שנבחרה לשבת לצידו של המלך.

פרופסור יונת, ביוכימאית ממכון ויצמן ברחובות, בת 68, אחראית לתגליות פורצות דרך בחקר מבנה הריבוזום. היא זכתה בפרס ישראל לחקר הכימיה לשנת 2002, בפרס לואיזה גרוס הורוביץ מטעם אוניברסיטת קולומביה לשנת 2005, במדליית ארליך-דרמשטטר לשנת 2007 (הפרס הגבוה ביותר בתחום הרפואה בגרמניה), בפרס וולף לשנת 2007 ובעוד פרסים ואותות בינלאומיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully