וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: נפעל לצמצום ההשקעה בהתנחלויות

פנחס וולף, מערכת וואלה! חדשות

10.12.2009 / 22:00

"העבודה מאמינה בגליל, בנגב וביישובי קו הגבול ותפעל לצמצום השקעות הממשלה במקומות אחרים". בעקבות הביקורת נתניהו שוקל להכניס את אשקלון ומעלה אדומים למפת העדיפות הלאומית

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

שר הביטחון אהוד ברק פועל לכך שמפת העדיפות הלאומית תעלה לדיון בלבד בישיבת הממשלה ביום ראשון וההחלטה אודותיה תידחה בשבוע. ברק הוסיף כי "אני עומד על כך שאשקלון תישאר במפת העדיפות הלאומית, משום שרק לאחרונה היא עמדה בפני מבחנים ביטחוניים לא קלים". בסיום פגישה עם ראש הממשלה נתניהו, אמר ברק כי "מפלגת העבודה מאמינה בגליל, בנגב וביישובי קו הגבול ואנו פועלים לצמצום השקעות הממשלה במקומות אחרים".

בתוך כך נודע הערב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות להכליל את אשקלון ואת מעלה אדומים במפת אזורי העדיפות הלאומית, זאת לאחר שהגיעו אליו בקשות בעניין. עם זאת, את ההכרעה צפוי נתניהו לקבל רק בתום הדיון בישיבת הממשלה ביום ראשון. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההצבעה בנושא תיערך ביום ראשון.

הכנס והתערוכה הבינלאומיים לתעופה ולחלל בישראל בקריית שדה התעופה בלוד, נובמבר 2009. יותם רונן
"מפלגת העבודה מאמינה בגליל, בנגב וביישובי קו הגבול ואנו פועלים לצמצום השקעות הממשלה במקומות אחרים". ברק/יותם רונן

גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני מתחה ביקורת על מפת אזורי העדיפויות החדשה. לבני אמרה בכנס שנערך בתל אביב כי "ההחלטה אתמול היא לא מפה של סדר עדיפויות לאומיות אלא מפה של סדר עדיפויות פוליטי. הממשלה שרויה בעיוורון מדיני. מדובר במקומות שכל שר בממשלה יודע שלא יהיו בתוך גבולותיה של ישראל בהסדר עתידי".

לבני הוסיפה כי "משמעותה של ההחלטה היא שרוקנו לחלוטין מתוכן את המושג שתי מדינות לשני עמים. יותר משזה עניין תקציבי, זה סדר עדיפויות פוליטי שאין בינו לבין סדר העדיפויות הלאומי דבר וחצי דבר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חברי מפלגת העבודה חברי הכנסת עמיר פרץ, איתן כבל, יולי  תמיר ואופיר פינס מקיימים לראשונה כנס ציבורי של "הבמה הדמוקרטית" בבית ציוני אמריקה נובמבר 2009. אורי לנץ
"ההחלטה על ההקפאה הייתה רימון עשן לצרכי הטעיה והסחת תשומת הלב הציבורית ממפת העדיפויות הלאומיות המתעדפת את ההתנחלויות". פינס/אורי לנץ

גם ח"כ אופיר פינס (העבודה) מתח ביקורת על המפה וציין כי "בתוך המפה יש ארבעה יישובים בלתי חוקיים ללא אישור משרד הפנים ובראשם שבות רחל, שאת חלקם ישראל התחייבה להוריד מזמן. זהו שיא השיאים של החוצפה ועזות המצח, וזו שערורייה שראש הממשלה בכלל מביא אותם לדיון".

פינס פירט כי "בתוך המפה יש ארבעה יישובים בלתי חוקיים. המאחז הבלתי חוקי שבות רחל, סנסנה שקמה ללא החלטת ממשלה וללא תכנית בתוקף, גבעות שאיננו יישוב מוכר וברוש שהוא בכלל כפר נופש פרטי". פינס קרא לשרי העבודה לקבוע את תעדוף ההתנחלויות המבודדות כקו אדום להישארותם בממשלה: "קשה לי להאמין שברק מודר מהנושא ולא היה שותף ביצירת המפה, כשידוע ששרים וח"כים היו מעורבים בהתייעצויות שעיצבו אותה. ההחלטה על ההקפאה הייתה רימון עשן לצורכי הטעיה והסחת תשומת הלב הציבורית ממפת העדיפויות הלאומיות המתעדפת את ההתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully