וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה ממליצה לסמן מוצרים מהתנחלויות

פנחס וולף

10.12.2009 / 21:14

המשרד האחראי על סימון מוצרי מזון בבריטניה המליץ לרשתות לסמן סחורות שיוצרו בהתנחלויות בצורה שונה ממוצרים ישראלים. משרד החוץ: "מדובר בכניעה ללחצים פלסטינים"

בריטניה מחריפה את מאבקה בהתנחלויות. הרשויות הבריטיות המליצו לרשתות המזון הפרטיות לסמן בצורה ברורה מוצרים המיוצרים בהתנחלויות. זאת בניגוד למצב שהיה עד כה בו הייתה הפרדה בין מוצרים המיוצרים בישראל, לבין מוצרים שמיוצרים בגדה המערבית. בהגדרה זו נכללו מוצרים המיוצרים בשטחים של הרשות הפלסטינית וכן מוצרים שמיוצרים בהתנחלויות.

משרד הסביבה, המזון והספר הבריטי הוציא המלצה לרשתות המזון הפרטיות בבריטניה לפיה יש לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות בסימון שונה ממוצרים המיוצרים בשטחים הפלסטינים. זאת לדבריהם עקב דרישה של צרכנים מסוימים לדעת את מקורם המדויק של המוצרים.

המשרד הסביר את המהלך בכך שאזור הגדה המערבית, ובתוכו ההתנחלויות, לא נמצא בתוך מסגרת הגבולות המוגדרים של מדינת ישראל. המשרד טען בנוסף, כי סימון מוצר שיוצר בהתנחלויות כמוצר ישראלי מהווה הטעייה של הצרכן ועקב כך גם עבירה על החוק.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "מדובר בכניעה בריטית ללחצים שהפעילו הפלסטינים והיא עלולה להביא להקצנה נוספת בקרב הפלסטינים ולפגוע בסיכוי לפתוח במשא ומתן ברגע כל כך קריטי. זהו רגע מצער הן מהבחינה של יחסי ישראל - פלסטינים והן מהבחינה האזורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully