וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "לשחרר אסירים פלסטינים מכל הפלגים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.12.2009 / 18:42

ראש הלשכה המדינית של חמאס מתעקש על עמדות ארגונו במו"מ על עסקת שליט. "אם דרישותינו לא ייענו נסכל העסקה. זה הצעד הראשון לשחרורם של כל האסירים הפלסטינים"

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום (חמישי) בתום ביקורו בתימן כי חמאס לא יחתום על עסקה לחילופי אסירים עם ישראל, אם זו לא תיענה לדרישות של ארגונו. "חמאס מחויב לחירותם של האסירים הפלסטינים מכל הפלגים". משעל הוסיף כי "עסקת שליט תהיה הצעד הראשון לעבר שחרורם של כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל".

חאלד משעל בקהיר. רויטרס
עסקת שליט תהיה הצעד הראשון לעבר שחרורם של כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל". משעל/רויטרס

בתוך כך, דיווח הבוקר עיתון כוויתי כי המחלוקת בין חמאס לישראל המונעת את השלמת עסקת שליט, נוגעת לשמותיהם של 24 אסירים פלסטינים, ביניהם שמונה אסירים ש"בלתי אפשרי עבור ישראל לשחררם". לפי מקורות העיתון, שמונת האסירים הם: בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, בכירי חמאס עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד ואיברהים חאמד, וכן האסירות אמנה מונא, אחלאם תמימי וקאהרה סעדי.

המקורות מסרו עוד כי א-סייד, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם ומי שתכנן את הפיגוע במלון "פארק" בנתניה, אמר להנהגת חמאס כי הוא מוכן שיגרשו אותו לדמשק ובלבד שישחררו אותו במסגרת עסקת שליט. העיתון דיווח עוד כי אסירים שנידונו למאסר עולם מפעילים לחצים כבדים על הנהגת חמאס שלא יוותרו על אף שם ברשימה, "משום שהזדמנות זו לא תחזור".

גורם בכיר בפתח אמר לוואלה! חדשות כי "אני לא חושב שתושג עסקה לשחרור אסירים בין ישראל לחמאס, משום שאני לא רואה כיצד חמאס יסכים לוותר על שמות האסירים הכבדים שישראל מתעקשת לא לשחרר, ואיני רואה כיצד ישראל תסכים לשחרר את אותם אסירים. אני לא רואה כיצד נתניהו עושה זאת". לטענת הגורם, חמאס מושפע מאד מאירן וסוריה, שכרגע "אינן מעוניינות בהרגעת המצב, כי זהו אחד הקלפים שאירן מחזיקה במגעים מול המערב בנושא הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully