וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק משאל העם מוכיח שישראל לא רוצה שלום"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.12.2009 / 17:18

גורם בכיר במשרד החוץ הסורי הגיב להצעת החוק לקיים משאל עם לפני נסיגה מרמת הגולן ואמר כי "ההצעה מוכיחה שישראל לא רוצה בשלום והדיבורים בעד השלום הם תרגילים פוליטיים"

סוריה מגיבה לאישור הצעת החוק לקיים משאל עם לפני נסיגה מרמת הגולן: גורם בכיר במשרד החוץ הסורי אמר היום (חמישי) בתגובה כי "ישראל שוב הוכיחה כי היא יוצאת באופן בוטה נגד רצון הקהילה הבינלאומית להשיג שלום כולל באזור בהתאם להחלטות האו"ם ובהתאם לעקרון שטחים תמורת שלום".

הבכיר מסר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי העברת הצעת החוק בכנסת מוכיחה כי ישראל אינה רוצה בשלום וכי כל הדברים שאומרת ממשלת ישראל בעד שלום הם "משחקים ותרגילים פוליטיים בלבד".

הבכיר הסורי אמר עוד כי להחלטת הכנסת אין שום ערך חוקי "משום שהיא סותרת את החוק הבינלאומי ואת החלטות האו"ם הקובעות שלשום מדינה אין רשות להחזיק אדמות בכוח. מאז שהחלו שיחות השלום בין ישראל לסוריה בוועידת מדריד, כל ראשי ממשלות ישראל הסכימו לסגת באופן מלא מרמת הגולן עד לגבולות 67'". לדבריו, ממשלת ישראל מבינה היטב שסוריה לא תשוב לנהל מגעים בלתי ישירים בתיווך טורקי אם נתניהו לא יביע מחויבות לסגת מהגולן, "שכן השבת הגולן אינה נתונה למשא ומתן, זוהי זכות שאושרה באו"ם".

אתמול אישרה מליאת הכנסת ברוב של 68 מול 22, את קידום הצעת החוק שמתנה נסיגה מרמת הגולן במשאל עם. הצעת החוק אושרה כבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה וכעת, לאחר שהוחל עליה דין רציפות, היא תועבר להכנה להצבעה בקריאות שנייה ושלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully