וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשתו של יחיאל חזן למשפט חוזר

גלעד גרוסמן

10.12.2009 / 15:59

חבר הכנסת לשעבר, שהורשע בכך שהצביע במקומה של חברת הכנסת ענבל גבריאלי, טען כי עדות חדשה מחייבת משפט חוזר בעניינו. ביהמ"ש: "לא נפל פגם בהרשעתו של חזן"

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את בקשתו של ח"כ לשעבר מהליכוד יחיאל חזן, שהורשע בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובמרמה והרפת אמונים בפרשת "ההצבעות הכפולות", לקיים משפט חוזר בעניינו.

חזן הורשע בבית משפט השלום בירושלים בכך שבמאי 2003, בעת ההצבעה העשירית בכנסת על חוק התוכנית להבראה כלכלית, הצביע במקומה של ח"כ דאז ענבל גבריאלי. חזן הכחיש שהוא הצביע במקומה של חברת הכנסת. הוא הורשע, בין היתר, על סמך עדותו של הח"כ דאז וסגן השר היום, יעקב ליצמן, שסיפר אז שראה את חזן רוכן לעבר מושבה של גבריאלי ולאחר מכן ראה את נורית ההצבעה נדלקת.

ערעורו של חזן בבית המשפט המחוזי נדחה, ולאחר מכן דחה גם בג"ץ את בקשת הערעור שלו. אולם, בעקבות תחקיר עיתונאי שמצא כי רוני בראון הצביע בהצבעה השביעית באותו ערב במקום ח"כ גבריאלי, ביקש חזן לנהל משפט חוזר, בטענה שהתחקיר הינו בגדר ראיה חדשה וכי ייתכן שההצבעה הכפולה שבה הורשע מקורה בהצבעתו של בראון.

השופט אדמונד לוי דחה היום כאמור את הבקשה וקבע שהצבעתו של בראון איננה בגדר ראיה חדשה. הוא הבהיר שהסעיף המתיר קיום משפט חוזר לא נועד "לאפשר לבעל דין, רק מן הטעם שהוא מתקשה להשלים עם הרשעתו, להביא את עניינו פעם אחר פעם לליבון בפני בית המשפט", כתב בפסק הדין.

השופט לוי קבע כי לא נפל פגם בהרשעתו של חזן, וכי עדותו של ליצמן סותרת את הטענה שהעלה חזן. "מצאתי את עצמי תוהה אם אכן היתה זו ההצבעה הכפולה שבהצבעה מס' 7 אשר יוחסה למבקש, מי היא אותה יד נעלמה שהצביעה בשמה של ח"כ גבריאלי גם בהצבעה מס' 10, מבלי שהמבקש שישב במושב הסמוך הבחין בכך?" כתב בפסק הדין.

פרקליטו של חזן, עו"ד אשר חן, אמר בתגובה כי עדיין לא קיבל לידיו את ההחלטה. "כשנקבל אותה נלמד אותה לעומק", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully