וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית: הפועלים המליץ על מיידוף

גלעד גרוסמן

10.12.2009 / 15:58

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה תביעה ייצוגית נגד הבנק בשם לקוחות שהשקיעו בקרנות של ברנרד מיידוף. סכום התביעה מוערך בכ-200 מיליון שקל

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (חמישי) תביעה ייצוגית נגד בנק הפועלים, פועלים שוקי הון ובנק הפועלים (שוויץ) בשם לקוחות הבנק שהשקיעו בקרנות של ברנרד מיידוף. סכום התביעה מוערך בכ-200 מיליון שקל.

על פי התביעה, שהוגשה בשמם של שלושה מלקוחות הבנק, בהם יו"ר דירקטוריון התעשיה הצבאית אבנר רז, באמצעות עורכי הדין יעקב סבו, רון דרור, ואופיר מנצ'ל ממשרד עורכי הדין אדם, הבנק שיווק באופן אגרסיבי קרנות של מיידוף והמליץ עליהן להשקעה עד ערב התמוטטותו, מבלי לגלות ללקוחות כי הכספים מנוהלים על ידי מיידוף ומבלי להעמיד אותם על הסיכונים הכורכים בכך.

"הולדתה של התביעה דנא באחד ממעשי המרמה המקיפים והגדולים ביותר בהיסטוריה הכלכלית של העולם – מעשי המרמה וההונאה של המשקיע האמריקאי ברנרד מיידוף, שהורשע בעבירות של מרמה בניירות ערך ונדון ל-150 שנות מאסר", נכתב בפתח התביעה.

לטענת התובעים, הבנק הציג את ההשקעות בקרנות כהשקעות סולידיות שנבדקו על ידי גופי המחקר של הבנק וכי למעשה מדובר בהטבה לבעלי חשבונות מועדפים. כך הם שכנעו את הלקוחות להשקיע בקרנות.

"המשיבים למעשה פיתו את לקוחותיהם, לקוחות שנתנו בהם אמון מלא, תוך שימוש בשמו של בנק הפועלים, במעמדו, באמון שרוכש ציבור הלקוחות אליו, להשקיע כספם בקרנות המזינות", נכתב בתביעה.

בדיעבד, כך נטען בתביעה, התברר ללקוחות שלהמלצת הבנק לא היתה יסוד וכי הבנק לא ביצע בדיקות נאותות על טיב ההשקעה וגם לא ניתן היה לעשות כן. "המשיבים העדיפו לעצום את עיניהם ולמעשה מה שהציגו כהמלצה שנבחרה בקפידה, לאחר מחקר ובדיקה, היתה המלצה וייעוץ שלא נסמכו על כל בדיקה שהיא", נכתב בתביעה.

עוד נטען, כי הבנק קיבל עמלות בגין ההשקעות לא רק מהלקוחות אלא גם מהקרנות המזינות של מאדוף, מבלי ליידע את הלקוחות כנדרש, כולל באשר לגובה העמלות שהוא מקבל.

שלושת התובעים הפסידו יחד, לטענתם, כ-200 אלף דולר, שירדו לטימיון עם התמוטטות הקרנות של מאדוף. להערכת עורכי הדין, סך ההשקעות של לקוחות הבנק שאבדו בשל ההשקעה בקרנות אלה עומד על כ-50 מיליון דולר.

מבנק הפועלים נמסר כי כתב התביעה טרם הגיע לידם, ואי לכך הבנק יגיב בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully