וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ועדת הכספים תקבל עצות מרבנים

צבי זרחיה

10.12.2009 / 13:45

יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מתכוון לבקש מרבנים חוות דעת ופסיקות הלכתיות בנושאים שידונו בוועדה. "אני רוצה לקבל חוות דעת לפי דיני התורה"

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), מתכוון לבקש מרבנים חוות דעת ופסיקות הלכתיות בנושאים שידונו בוועדה - כך אמר גפני בכינוס בנושא דיני ממונות שנערך ביום שני בירושלים.

"אני רוצה לקבל חוות דעת של רבנים העוסקים בממונות לפי דיני התורה", אמר גפני בכינוס. "אני קורא לרבנים העוסקים בדיני ממונות להגיש לי חוות דעת, בדומה לחוות דעת של מומחים ושל נציגי אקדמיה המוגשות לוועדה".

כשנשאל גפני אם בכוונתו להניח את חוות הדעת על שולחנה של ועדת הכספים, בדומה לחוות דעת המוגשות לה על ידי מומחים וחוקרי מרכז המידע והמחקר בכנסת, השיב גפני כי טרם גיבש עמדה בנושא. "תחילה אקרא ואלמד את חוות הדעת של הרבנים", אמר.

גפני ציין כי בימים אלה דנה ועדת הכספים בנושא חוק הקרקעות העוסק בין היתר בהפקעת קרקעות לצורכי הציבור. לדבריו, הוא יבקש מרבנים חוות דעת בסוגיה איזה פיצוי יש לתת למי שמפקיעים את קרקעותיו לטובת הציבור. כמו כן מתכוון גפני לבקש מרבנים חוות דעת בנושא הלנת שכר. "לפי ההלכה והתורה לא ניתן להלין שכר של שכיר, יש לשלם לו תחילה ורק לאחר מכן להעניק משכורת למנהלים. אבקש לשמוע את עמדת הרבנים בעניין", אמר גפני.

עם זאת, גפני הודיע שלא יבקש פסיקות של רבנים בנושא תקציב המדינה. "לא צריך לעשות עניין מחוות הדעת של הרבנים", הוסיף גפני. "ממילא ההחלטות נקבעות בכנסת לפי רוב ומיעוט".

שר המשפטים, יעקב נאמן, עורר סערה באותו כינוס לאחר שאמר כי "משפט התורה צריך להיות המשפט המחייב במדינת ישראל", וכי "יש להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, דברי התורה הראשונים והאחרונים שבה יש פתרון מלא לכל השאלות שאנו עוסקים בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully