וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסטודנטים בבינתחומי אסור להיות חולים?

נרי ג'ונסון

10.12.2009 / 18:50

במרכז הבינתחומי בהרצליה אישורי מחלה של רופא לא מהווים עילה מוצדקת להיעדרות משיעור. מה כן מוצדק? רק אישור על אשפוז או אישור על קיום חשד לשפעת חזירים

במרכז הבינתחומי שבהרצליה, סטודנטים לא יכולים להצדיק היעדרות משיעורים באמצעות אישור מחלה מרופא. בעקבות מקרים רבים בהם סטודנטים זייפו אישורי מחלה, החליטו במרכז כי גם היעדרות שמלווה באישורים מרופא תיספר במכסת ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שיש לסטודנטים בכל קורס. היעדרויות סטודנטים מסיבות רפואיות, נחשבות כמוצדקות למעשה רק כשהן מלוות באישור על אשפוז או באישור לקיום חשד לשפעת חזירים.

במייל ששלח יו"ר אגודת הסטודנטים ליאור רשף לנציגים ובעלי תפקידים באגודה ושהגיע לידי וואלה! חדשות נכתב כי "לאור העובדה שהמרכז התחיל בשנה שעברה לאכוף בצורה קפדנית יותר את חובת הנוכחות חלה עלייה דרמטית בכמות אישורי המחלה. לטענת גורמי המרכז, חלק גדול מהאישורים הינם אישורים פיקטיביים. מסיבה זו רצתה הנהלת המרכז לבטל את אישור המחלה כעילה מוצדקת להיעדרות משיעור".

פתיחת שנת הלימודים באוניברסיטת ת"א. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
סטודנטים בריאים הולכים ללמוד באוניברסיטה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

בדברי ההסבר נכתב כי בתום משא ומתן בין נציגי האגודה להנהלת המרכז, הוחלט כי אישור רופא על מחלה של סטודנטים לא ייחשב כאישור להיעדרות מוצדקת, אלא ייספר במכסת ההיעדרויות הבלתי מוצדקות שיש לסטודנטים בכל קורס (יום היעדרות עבור כל נקודה סמינריונית של הקורס). עוד נכתב כי "היעדרות בגין מחלה באישור רופא (ללא אשפוז) איננה נחשבת היעדרות מוצדקת. שאר העילות נשארו ללא שינוי". העילות המוצדקות שנשארו בעינן הן חתונה, אבל (קרבה ראשונה), לידה ואשפוז. בנוסף מצויין כי אישור רופא לפיו קיים חשד שהסטודנט חולה בשפעת חזירים - ייחשב כאישור מוצדק.

חוק דמי מחלה התשל"ו-1976, אמנם אינו מתייחס לאישורי מחלה של תלמידים, אך מתייחס לאישורי מחלה מרופא כאסמכתא מספקת לאישור מחלה עבור עובד. חוק זכויות הסטודנט גם הוא לא קובע כללים ברורים בנושא אישורי מחלה של סטודנטים, אלא מותיר לכל מוסד לקבוע לעצמו נהלים בנושאי משמעת שונים. יש לציין עם זאת כי באוניברסיטות ובמכללות אחרות בארץ מתקבלים אישורי מחלה מרופא כאישורי מחלה מוצדקים לכל דבר.

סטודנטים שלומדים במרכז הבינתחומי הביעו היום (חמישי) תסכול רב מהחלטת המרכז. סטודנט למנהל עסקים שביקש להישאר בעילום שם אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו פשוט לא מבינים מה ראשי המרכז חושבים לעצמם. האם הם רוצים שנגיע חולים ללימודים? שנדביק את כולם מסביב? הזוי שבצבא היה יותר קל להוציא גימלים, מאשר בשלב בחיים שבו אנחנו כבר אמורים להרגיש בוגרים יותר. אנחנו משלמים מספיק כסף כדי לקבל יחס אנושי ושלא יחשדו בנו".

בדיקת לחץ דם. ShutterStock
"רוצים שנגיע חולים ללימודים?"/ShutterStock

מהמרכז הבינתחומי נמסר כי "בהתאם לנהלי המרכז הבינתחומי הרצליה, ניתן אישור כללי להיעדרות משיעורים בקורס, באחוז מסוים מסך שעות ההוראה. במקרים בהם נעדר סטודנט מסיבות מיוחדות, מעבר למכסה האמורה, עליו להציג אישור מתאים להנחת דעתו של דיקן הסטודנטים ואז תיחשב ההיעדרות למוצדקת. נוהל זה חל כל עוד ההיעדרות אינה עולה על 50% מסך כל שעות הלימוד באותו המקצוע. המרכז הבינתחומי מקפיד על השתתפות של הסטודנטים בלימודים, מכיוון שהוא רואה שליחות בהכשרת אמת של הסטודנטים, כך שהציבור יכול להסתמך על המיומנות של בוגריו."

ליאור רשף-דרעי, יו"ר אגודת הסטודנטים במרכז הבינתחומי, מסר כי "למרות האקט החיובי של התאמת מכסת החיסורים המותרים לכמות הקרדיט האקדמי שניתן בעבור קורסים (שינוי שנעשה בתקנון המרכז הבינתחומי בשנה שעברה), רואה אגודת הסטודנטים את נושא אישורי המחלה כבעייתי. האגודה פועלת ותמשיך לפעול למען הסדרת הנושא בשיתוף המרכז הבינתחומי, מתוך רצון עיקרי - לדאוג לרווחת הסטודנטים".

מהמועצה להשכלה גבוהה נמסר כי "חוק מל"ג מאפשר למוסד מוכר להשכלה גבוהה לנהל את ענייניו האקדמיים והמנהליים בחופש מוחלט. נושא זה נמצא בתחום החופש המנהלי המוענק למוסד. המועצה להשכלה גבוהה מפקחת על ההתנהלות כלפי סטודנטים הלומדים במוסד מוכר ומבטיחה את קיום זכויותיהם שבאים לידי ביטוי בחוק זכויות הסטודנט, חוק זכויות הסטודנט המשרת במילואים וכן בהמלצות ועדת וינוגרד וועדת מלץ".

אגודת הסטודנטים הארצית סירבה להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully