וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר ברחובות ת"א: הומואים, פליטים וערבים

אייל דץ

10.12.2009 / 14:26

מאות ארגונים חברתיים ישיקו מחר בתל אביב את מצעד זכויות האדם הראשון מסוגו בארץ. פעילים, מתנדבים וסתם אזרחים מכל קצות החברה הישראלית יצעדו יחדיו וידרשו את זכויותיהם: "שוויון זכויות אינו מותרות"

למעלה מ-120 ארגונים חברתיים יצעדו מחר (שישי) ברחובות תל אביב במצעד זכויות האדם הראשון מסוגו בישראל. תחת הכותרת "אין מצב", יצעדו יחדיו ארגוני הסיוע לפליטים, מתנגדי חוק המאגר הביומטרי, בצלם, ארגוני זכויות עובדים אגודת ההומואים, הלסביות, הביסקסואלים והטרסנסג'נדרס, אגודות הסטודנטים השונות ועוד ארגונים רבים אחרים. את המצעד יזמה האגודה לזכויות האזרח בישראל.

המצעד ייצא מחר בבוקר מכיכר רבין בתל אביב, ויסתיים בעצרת שתתקיים ברחבת מוזיאון תל אביב. בסיום המצעד יעניק נשיא האגודה לזכויות האזרח, הסופר סמי מיכאל, את אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוייג, לבני הזוג רות ופול קדר, מייסדי ארגון זכויות האדם "יש דין", ולמשפחתו של ניר כץ, שנרצח באירוע הירי בבר נוער של הקהילה ההומו-לסבית. כמו כן, יתקיימו הופעות של הדג נחש, עלמה זהר וסלאם אבו אמנה. מארגני המצעד מדגישים כי מדובר במצעד שאינו פוליטי ושלא יתקיימו בו נאומים של פוליטיקאים.

חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח אומר כי חלק מהייחוד של המצעד מחר היא העובדה שהוא מתקיים במרחב ציבורי, כחלק מתפיסה שזכויות האדם הן לא רק עניין לשופטים, פוליטיקאים או מומחים. "זכויות אדם הן בראש ובראשונה עניין אישי של כל אחד ואחד מאיתנו", אמר אלעד לוואלה! חדשות. "זה בידיים שלנו או במקרה הנוכחי ברגלים שלנו". לדבריו, "המצעד הוא תגובה להידרדרות במצב זכויות האדם בשנה האחרונה. אני מוריד את הכובע בפני 120 הארגונים, שמעולם לא צעדו יחדיו ושהחליטו ללכד כוחות ולהיות שותפים למאבק".

דו"ח זכויות האדם השנתי של האגודה לזכויות האזרח שפורסם בתחילת השבוע קובע כי בשנה האחרונה חלה הידרדרות במצב זכויות האדם בישראל. לפי הדו"ח, בשנה האחרונה התחזקה המגמה של התניית הזכויות לאזרחים. נשיא האגודה, הסופר סמי מיכאל, אמר בעקבות פרסום הדו"ח כי "שוויון זכויות אינו מותרות, בלעדיו לא ניתן לטפח חברה נורמלית ורצויה לכל השותפים בה. כשם שאין זכויות אדם 'על תנאי', כך גם אין דמוקרטיה 'על תנאי'. התניית זכויות היסוד חותרת תחת יסודות הדמוקרטיה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully