וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ההקפאה: איומים על פקחי המנהל האזרחי

יהושע בריינר

10.12.2009 / 12:30

איומים, קללות, נידויים והפגנות. אלה רק חלק משגרת החיים החדשה של האנשים הממונים על אכיפת הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "תיענשו אם תמשיכו לבגוד בארץ ישראל"

מכתבי איום, שיחות טלפוניות הכוללות קללות, ניתוקים והחרמות. עם כל אלה ועוד נאלצים להתמודד פקחי המנהל האזרחי המתגוררים ביהודה ושומרון. לוואלה! חדשות נודע, כי מאז החלו פקחי המנהל לאכוף את צו ההקפאה, הם קיבלו איומים לפיהם הם עלולים להיפגע ולהיענש על מעשיהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרוז שהופץ נגד הפקחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין היתר קיבלו הפקחים מכתבים וטלפונים לבתיהם הפרטיים בהם כונו "בוגדים" וכן הוזהרו ש"ייענשו אם ימשיכו לבגוד בארץ ישראל". עיקר הזעם כלפי אותם פקחים נובע מכך שחלקם מתגוררים בהתנחלויות. בין היתר הוזהרו כי שכניהם יחרימו אותם אם ימשיכו "לפעול נגד יהודים" ובחלק מהיישובים נאלצים הפקחים ומשפחותיהם לספוג קריאות גנאי. במערכת הביטחון עוקבים בדאגה אחר התופעה, ובהערכות מצב אף עולה החשש כי ינסו לפגוע פיזית בפקחים.

כחלק מהמאבק בהקפאה הופצו באחרונה כרוזים בקרב המתנחלים ובהם מספרי הטלפון של הפקחים וכתובותיהם. כך למשל, בכרוז שחולק אתמול בהפגנת הימין בירושלים נכתב: "האם לדעתך אפשרי להגיע אליהם? האם הם מודעים למעשיהם? פשוט מתחשק לי לדעת מיהם בני האדם האלו". לאחר מכן נפרסת רשימה של שישה פקחים בכירים, שמות היישובים בהם הם מתגוררים ובסיומה הקריאה "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". הכרוז קורא אמנם לפנות "אל ליבם" של הפקחים ולגרום להם "לקחת אומץ ואמונה ולעזוב את המנהל האזרחי", אולם החשש במערכת הביטחון הוא שיש מי שיבינו את הכרוז אחרת, נוכח האיומים המתקבלים במנהל האזרחי נגד הפקחים.

באחרונה קיימו המתנחלים מספר הפגנות מול בית אחד הפקחים המתגורר ביישוב באזור השומרון, במהלכן נעצרו כעשרה מפגינים. גורמים בימין כבר הכריזו כי בכוונתם להמשיך ולהפגין נגד פקחים המתגוררים ביהודה ושומרון וכן מול בתי שוטרים ואנשי פרקליטות, הרודפים לדבריהם את ציבור המתנחלים.

במנהל האזרחי סירבו להגיב לדברים ואמרו כי נושא אבטחת הפקחים הינו באחריות המשטרה בלבד. ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי "האיומים כלפי אנשי משטרה וכוחות הביטחון מוכרים. יחד עם זאת, כל איום יטופל על ידי המשטרה בצורה נחרצת ובלתי מתפשרת כנגד מפירי החוק. המשטרה תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה, לרבות מיצוי מלוא הדין עם מפירי החוק".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully