וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה באוסלו: אם אכשל - אף פרס לא יעזור

נשיא ארצות הברית הגיע לאוסלו לקראת טקס קבלת פרס נובל לשלום והודה שהופתע מההבחירה להעניק לו אותו. בנוסף, הוא הביע תקווה שאם יעמוד במטרותיו, הביקורת נגדו תיחלש

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נחת הבוקר (חמישי) בנורבגיה, לקראת טקס קבלת פרס נובל לשלום שייערך בצהריים. אובמה ורעייתו מישל הגיעו לאוסלו ונסעו למכון נובל, בו נמצאת הוועדה הבוחרת את זוכי הפרס. הנשיא חתם בספר האורחים, ולאחר מכן ערך מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש ממשלת נורבגיה ינס סטולטנברג.

אובמה הודה כי קבלת הפרס היתה הפתעה עבורו וציין כי המשימה שלו היא "להמשיך בדרך שקבעתי, שהיא חשובה לא רק לארצות הברית אלא להשגת ביטחון כולל לכל העולם. יש להשיג עולם נקי מנשק גרעיני ולחזק את הדרך להלחם בהפצתו. יש להלחם בשינויי האקלים, לייצב מדינות כמו אפגניסטן וליצור קשר בין צדק כלכלי לשלום עולמי". אובמה הוסיף, כי "המטרה היא לא לזכות בתחרות פופלריות או לזכות בפרס, חשוב ככל שיהיה. המטרה שלי היא לקדם את האינטרסים האמריקאים ולשמור על עובדת היותנו כוח השומר על השלום בעולם, כפי שהיינו בעשורים האחרונים. אם אצליח בחלק מהמשימות הללו, אני מקווה שהביקורת תירגע, אבל אם לא אצליח, שום פרס לא יסתיר זאת".

אובמה, יקבל בצהריים את פרס נובל לשלום, יחד עם המחאה על סך 1.4 מיליון דולר, אותם יתרום לארגוני צדקה. הנשיא צפוי להתייחס בנאומו לעמדתו על המלחמה באפגניסטן ובעירק, על שאיפתו להשגת ביטחון ועל רצונו להשיג שלום בעולם. כמו כן, יתייחס הנשיא למנהיגות האמריקאית בעולם ולאחריות שמוטלת על כתפי כל מנהיגי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully