וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: וידאו שהקורבן ערבי - ואז דקרו אותו

גלעד גרוסמן

10.12.2009 / 11:31

שני נערים מירושלים נאשמים שתקפו באכזריות ערבים תושבי העיר רק בשל מוצאם. לפי כתב האישום, הצעירים שאלו את הקורבן "מה השעה", ומשענה להם במבטא ערבי, דקרו אותו והיכו אותו בכל גופו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

טרור יהודי: לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (חמישי) כתב אישום נגד שני תושבי העיר, בגין חבלה בכוונה מחמירה וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. השניים נאשמים בכך שתקפו ערבי תושב מזרח העיר לפני כשנה בשכונת מאה שערים בשל מוצאו. בנוסף, מואשם אחד מהם בהשלכת אבן על נהג מונית ערבי תושב מזרח העיר.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד יעל בלונדנהיים מפרקליטות מחוז ירושלים, לפני שנה הלכו שני הנאשמים, ששניהם היו קטינים באותה תקופה ולכן שמם נאסר לפרסום, בשכונת מאה שערים בשעת בוקר עם צעירים נוספים. בשלב מסוים עבר במקום ערבי תושב מזרח העיר שסיים לעבוד באולם ארועים בשכונה.

אחד הצעירים מהקבוצה שאל את המתלונן "מה השעה?", וזאת כדי לבדוק האם מדובר באדם ממוצא ערבי. על פי מבטא דיבורו, הבינו הצעירים כי אכן מדובר בערבי. בשלב זה השפריץ אחד הצעירים גז מדמיע על המתלונן. הוא ניסה להימלט, אולם הצעירים רדפו אחריו ואחד הנאשמים דקר אותו שלוש פעמים בגבו וקילל אותו, בעוד הנאשם השני הכה אותו בעורף באמצעות נורת פלורסנט.

המתלונן ניסה להימלט מהמקום וצעק לעזרה. הוא התמוטט על הכביש עד שנמצא על ידי כוחות משטרה שעברו במקום. הוא פונה לבית החולים במצב בינוני עד קשה. הוא אושפז למשך שישה ימים כשהוא סובל מחתכים בגבו העליון, פגיעה בבית החזה ודימום קשה בריאות.

בכתב האישום נטען גם שכמה ימים לאחר אירוע התקיפה, עצר אחד הנאשמים מונית ברחוב הנביאים בירושלים. לאחר ששאל את הנהג כמה עולה נסיעה והבין על פי המבטא שלו כי מדובר בערבי, הוא השליך אבן לעבר חלון המונית. נהג המונית נמלט מהמקום.

פרקליטו של אחד הנאשמים, עו"ד דוד הלוי, אמר כי מרשו כופר במיוחס לו. "לדבריו הוא נכח במקום אך לא השתתף בתקיפתו הפיזית של המתלונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully