וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: ביה"מש המליץ לאשר בנייה בשטח ציבורי

רנית נחום-הלוי

10.12.2009 / 11:30

למרות ההמלצה, הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב החליטה אתמול שלא לאפשר בנייה למגורים בין הרחובות בן יוסף, צורי וקק"ל שברמת אביב ג'

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בתל אביב החליטה אתמול שלא לאפשר בנייה למגורים בין הרחובות בן יוסף, צורי וקק"ל שברמת אביב ג' - אף שבית המשפט המחוזי המליץ בשבוע שעבר לאשר הסדר בין התושבים ליזמים.

למגרש, ששטחו כשלושה דונמים, ייעוד ציבורי. למרות זאת, קבוצת רכישה בראשות האחים עידו ויצחק חג'ג' חתמה על אופציה לרכישתו תמורת 81.5 מיליון שקל מחברת מודגל של דיוויד פדרמן ואלכס פסל. האחים חג'ג' מעוניינים לבנות במקום שני מגדלים בני שבע ועשר קומות שבהם 68 דירות בסך הכל.

הוועדה המחוזית אישרה את שינוי ייעודה של הקרקע מציבורי למגורים, אך תושבים הגרים סמוך אליה עתרו לבית המשפט המחוזי. בעתירה נטען כי מדובר בשטחים שנועדו לצורכי ציבור - וכי הסבתם למגורים נעשתה בדרכים פסולות.

במהלך המשפט הגיעו התושבים והיזמים להסדר פשרה, שאותו אישר השופט גלעד נויטל. "אני שם לנגד עיני את הרצון המשותף וטובת הדיירים", כתב. "אני ממליץ כי גם הוועדה המקומית תראה בכך סוף פסוק לגבי כל העתירות התלויות ועומדות באופן שיאפשר לממש את הפרויקט".

ואולם מבחינת הוועדה המקומית תל אביב לא היתה החלטתו של נויטל סוף פסוק. באחרונה הגישה הוועדה לבית המשפט המחוזי עתירה מינהלית נגד המועצה הארצית לתכנון ובנייה, כדי שזו תשקול מחדש את שינוי הייעוד. בית המשפט עדיין דן בעתירה, והוועדה אמורה להציג בפניו בשבוע הבא את עמדתה בעניין.

"הוועדה המקומית לא אישרה את שינוי הייעוד של המתחם מציבורי למגורים - את זה עשתה הוועדה המחוזית, ואנחנו מתנגדים לכך", מסביר ממלא מקום ראש הוועדה המקומית וסגן ראש העיר, פאר ויסנר. "מי נתן לבית המשפט את הסמכות לקבוע או להביע עמדה לגבי ייעודי קרקע? הלך הרוח של הוועדה המקומית הוא להגיע עד בית המשפט העליון כדי להסדיר אחת ולתמיד את סוגיית ייעודם של שטחים ציבוריים".

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully