וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים תהיה גם בירת פלסטין

סופיאן אבו זיידה

10.12.2009 / 10:52

החלטת האיחוד האירופי מנפצת לדעת סופיאן אבו זיידה את האשליה שישראל מטפחת, ביחס לעיר הקדושה. אף פלסטיני לא יסכים שהעיר תישאר ישראלית בלבד

בעיניים פלסטיניות, החלטת האיחוד האירופי בנושא ירושלים היא לא מה שציפו לה ולא מה שחיכו לה. הפלסטינים רצו שתתקבל ההצעה המקורית של שוודיה, שקובעת באופן מפורש שירושלים המזרחית היא בירתה של המדינה הפלסטינית, ודורשת מישראל להפסיק את כל הפעילות החד-צדדית שחותרת לשנות את המצב הדמוגרפי והגיאוגרפי בעיר.

למרות זאת, הפלסטינים רואים בהחלטה שהתקבלה כצעד חשוב מאד בכיוון הנכון, במיוחד לאור העובדה שזו החלטה של 27 מדינות אירופיות שאומרות באופן ברור ובקול רם: "אנחנו לא מקבלים את המדיניות הישראלית, שאומרת שירושלים המאוחדת היא בירתה הנצחית של מדינת ישראל". הפלסטינים סבורים עוד שזהו צעד בכיוון ההפוך למה שישראל רוצה להשיג, דהיינו שינוי הסטטוס של ירושלים עוד לפני שמגיעים להסכם שלום.

העמדה הפלסטינית גלויה וברורה: אין פלסטיני – לא מתון ולא סופר-מתון – שיכול לקבל פתרון שאינו כולל את ירושלים המזרחית כחלק מהמדינה הפלסטינית וכבירתה של המדינה הפלסטינית. לא משנה על כמה אחוזים היא תקום. זה לא אומר שהפלסטינים חותרים לחלוקה מחדש של ירושלים. הפלסטינים לא מדברים על חלוקת העיר עוד פעם, אדרבא – הם תומכים בהשארת ירושלים כעיר פתוחה, כשירושלים המזרחית לפלסטינים, והמערבית לישראלים.

הישראלים מנסים למכור לעצמם ולעולם אשליה, שירושלים אינה נתונה למשא ומתן, ולעולם לא תחזור לשליטה ערבית. ישראל מטשטשת את הגבולות של ירושלים, בטענה שהיא מגיעה מיריחו עד בית לחם ומתחברת עם מודיעין. דבר זה לא יעזור ולא ישנה את העמדה העולמית, כולל של הידידים הכי קרובים לישראל. הם לא יקבלו גישה זו משום שהם חושבים שמזרח ירושלים צריכה להיות חלק מהמדינה הפלסטינית ובירתה. הוויכוח הוא האם זה יהיה לפני השגת הסכם הקבע או אחרי. זה לא ממש משנה, אבל כולם מסכימים שזה חייב להיות הפתרון.

הביא לדפוס: ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully