וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד יגיע לשימוע על סרבנות הגיוס

יהושע בריינר

10.12.2009 / 10:33

ראש ישיבת הר ברכה צפוי להיפגש היום עם סגן שר הביטחון וילנאי לשימוע על סרבנות הגיוס לצה"ל בישיבות ההסדר. מקורביו: "הרב מתכוון להגיע לפגישה ברוח של כבוד ומתינות"

"הרב אליעזר מלמד יגיע לפגישה עם סגן שר הביטחון מתן וילנאי". כך מבהירים מקורבים לראש ישיבת הר ברכה, שאמור לקיים היום (חמישי) פגישה עם וילנאי בעקבות התבטאויותיו האחרונות המעודדות לדברי צה"ל סרבנות.

מסביבת הרב נמסר כי אף שבתחילה נאמר כי שר הביטחון אהוד ברק יערוך למלמד שימוע, אין הכוונה ל'משפט שדה' לרב, אלא לקיים פגישה בלבד עם וילנאי. "אנו עומדים בקשר עם סגן השר לתיאום פגישה באווירה נוחה", אומרים בלשכת הרב מלמד, "הרב מתכוון להגיע לפגישה ברוח של כבוד, מתינות ויושרה".

עם זאת, נראה ששר הביטחון ברק מתייחס לפגישה הצפויה עם הרב מלמד באופן תקיף יותר, ודוברו ברק סרי אף הבהיר לוואלה! חדשות כי מדובר בשימוע לכל דבר ועניין. גם ביום שלישי אמר השר ברק כי "בתוך 48 שעות ייערך שימוע לרב אליעזר מלמד, נשמע את דבריו ואז נחליט כיצד לנהוג בישיבה שלו. אני רואה את דבריו בחומרה רבה, יש לנו אחריות לביטחון המדינה. אין לי כוונה להפסיק את ההסדר מול הישיבות, אך אני כשר ביטחון רוצה שלתלמידים תהיה מורת מלכות".

בפגישה שערך ברק עם ראשי ישיבות ההסדר ציין ברק לשבח את חיילי ישיבות ההסדר ואמר כי הם תורמים רבות למען המדינה אבל הוסיף כי אסור לצה"ל לסבול תופעות של סרבנות. בתגובה אמר ראש איגוד ישיבות ההסדר הרב דוד סתיו כי אינו סבור "שברק מצפה שהרב מלמד יהפוך להיות יונת שלום, אך אני בטוח ששר הביטחון ירצה לשמוע מה יש לרב לומר. אני לא רוצה לעלות על הדעת מה יקרה אם יפסיקו את ההסדר מול ישיבת הר ברכה. לדבר יהיו השלכות חמורות מבחינת מרקם היחסים בין הציונות הדתית לצה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully