וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיכוי קלוש לגיבוש עסקת שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.12.2009 / 10:10

גורם בכיר בפת"ח אמר לוואלה! חדשות, כי להערכתו לא תושג בקרוב עסקה לשחרור החייל החטוף. "חמאס לא יסכים לוותר על האסירים הכבדים, ואיני רואה כיצד נתניהו יסכים לשחררם"

"אני לא חושב שתושג עסקה לשחרור אסירים בין ישראל לחמאס, משום שאני לא רואה כיצד חמאס יסכים לוותר על שמות האסירים הכבדים שישראל מתעקשת לא לשחרר, ואיני רואה כיצד ישראל תסכים לשחרר את אותם אסירים. אני לא רואה כיצד נתניהו עושה זאת". כך אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות גורם בכיר בפת"ח על רקע הדיווחים על התקדמות במגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. לטענת הגורם, חמאס מושפע מאד מאירן וסוריה, שכרגע "אינן מעוניינות בהרגעת המצב, כי זהו אחד הקלפים שאירן מחזיקה במגעים מול המערב בנושא הגרעין".

"הרי אם תבוצע עסקת שליט, יושג ככל הנראה שקט ארוך-טווח ברצועת עזה", אמר הגורם הפלסטיני הבכיר. "האם האירנים, שלא מפסיקים להזרים רקטות לחמאס בעזה, באמת מעוניינים בכך? לאירנים יש עימות עם העולם המערבי בנושא הגרעין, ומה הם הקלפים שהם יכולים להשתמש בהם ככלי לחץ על העולם? הרי אם יתקיפו אותם, הם ישתמשו בזרועות שלהם בדרום לבנון (חיזבאללה – נ.י) ובעזה (חמאס – נ.י)".

"אני אינני אופטימי שתושג עסקת שליט בקרוב", הוסיף הגורם הבכיר. "אירן לא תגיד לחמאס שהם לא רוצים עסקה, אלא תגיד לארגון להתעקש ולהחזיק מעמד עד שישראל תתקפל ותקבל את כל הדרישות שלו. קשה לי להאמין שזה יקרה. למעשה, אני סבור שעסקת שליט תושג רק אם ישראל תקבל את כל הדרישות של חמאס".

בהתייחסו לדיווחים מהשבועות האחרונים על התקדמות משמעותית במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט העריך הגורם הבכיר, כי מדובר בדיסאינפורמציה ששותלים גורמים שונים המעוניינים בכך. "כל מה שפורסם הוא מובן מאליו. הרי מהיום הראשון שהתחיל המשא ומתן היה ברור שמדובר באלף אסירים. ברור גם שהבעיה התמקדה במאה אסירים בערך. נאמר שישראל התפשרה והסכימה לשחרר תשעים מתוכם, העשרה שנותרו הם הכי בעייתים לישראל והכי חשובים לחמאס".

לפניות לכתבנו לענייני ערבים - nir_Yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully