וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משקיעים במתנחלים על חשבון ערי הפיתוח"

10.12.2009 / 9:42

זעם בשמאל: ח"כ עמיר פרץ סבור שהחלטת ראש הממשלה להעניק העדפות למתנחלים באמצעות אזורי עדיפות, "דוחקת מחדש את ערי הפיתוח בפריפריה בנגב ובגליל שנאבקות על מעמדן"

תגובות סוערות בשמאל ובמרכז להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו להעניק הטבות לעשרות התנחלויות מחוץ לגושי ההתיישבות. ח"כ עמיר פרץ (עבודה) הגיב הבוקר (חמישי) על ההשקעה בהתנחלויות במסגרת אזורי העדיפות הלאומית ואמר: "ההחלטה נראית בעיקר כניסיון לייצר כדורי הרגעה למתנחלים. השימוש בתירוץ הביטחוני אינו במקומו, כיוון שהמצב ביהודה ושומרון רק השתפר. החלטה זו גם פוגעת בסיכויי תהליך השלום ומייצרת דינמיקה שלילית נוספת".

ח"כ פרץ הוסיף, כי "ההחלטה דוחקת מחדש את ערי הפיתוח בפריפריה בנגב ובגליל שנאבקות על מעמדן, והשוואת התנאים רק תאיץ את ההשקעות מעבר לקו הירוק, בעיקר בתעשייה, על חשבון ערי הפיתוח".

ח"כ איתן כבל (עבודה) טען שהערכותיו המוקדמות באשר לעמדות הממשלה התממשו. "כמו שחששתי", אמר. "ההקפאה איננה הקפאה. שוב הוכח שפניה של הממשלה אינן לשלום, ונשאלת השאלה בפעם המי יודע כמה, מה עושים חברי מפלגת העבודה בקואליציה שכל מטרתה לבצר את ההתנחלויות ולעכב את השלום".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הוסיף, כי "יד אחת מקפיאה ויד שנייה משקיעה. נתניהו מנסה לקנות את שתיקת המאחזים הלא חוקיים בכספי המסים של תושבי ישראל". לדבריו, "שיא נוסף של חוצפה ושקר נשבר. אני פועל בשם סיעת קדימה לקיים דיון דחוף במליאת הכנסת על תוכניתו ההזויה של נתניהו".

ח"כ יולי תמיר הגישה בשבוע שעבר הצעת חוק המבקשת לאסור הכנסת התנחלויות למפת אזור העדיפות הלאומית. בשיחה עם וואלה! חדשות אמרה תמיר כי "המטרה היא לקחת את אותם חלקים שיהיו חלק מהמשא ומתן העתידי ולקבוע שאינם יכולים להיות חלק ממפת העדיפות הלאומית, מתוך הנחה שאתה לא יכול לקבוע שישובים שתדבר על ויתור עליהם, אתה מטפח אותם".

אתמול, אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, כי סיעת העבודה הבינה את הצורך להכליל את ההתנחלויות במפת אזורי העדיפות. על רקע זה, תמיר תקפה בחריפות את המפלגה. "זה מעיד על השפל שאליו ירד אותו חלק ממפלגת העבודה", היא אמרה. "שמעתי לפני כמה ימים את אהוד ברק שאומר 'בשום אופן לא אתמוך בחוק משאל העם על הגולן', בסוף הוא הצביע בעד. אני קצת מבולבלת בין מה שהם אומרים למה שהם עושים. זה רק מוכיח שהפיצול הוא אידיאולוגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully