וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "ישראל מסרבת לשחרר 8 אסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.12.2009 / 9:18

לפי עיתון כוויתי, מחלוקת על 24 אסירים פלסטינים מעכבת את השלמת העסקה לשחרור החייל החטוף. בין האסירים גם שמונה ש"בלתי אפשרי עבור ישראל לשחררם"

המחלוקת בין חמאס לישראל המונעת את השלמת עסקת שליט, נוגעת לשמותיהם של 24 אסירים פלסטינים, ביניהם שמונה אסירים ש"בלתי אפשרי עבור ישראל לשחררם" – כך העריכו (חמישי) גורמים המוגדרים 'מהימנים' לעיתון כוויתי. לפי מקורות העיתון, שמונת האסירים הם: בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, בכירי חמאס עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד ואיברהים חאמד, וכן האסירות אמנה מונא, אחלאם תמימי וקאהרה סעדי.

המקורות מסרו עוד כי א-סייד, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בטול כרם ומי שתכנן את הפיגוע במלון "פארק" בנתניה, אמר להנהגת חמאס כי הוא מוכן שיגרשו אותו לדמשק ובלבד שישחררו אותו במסגרת עסקת שליט. העיתון דיווח עוד כי אסירים שנידונו למאסר עולם מפעילים לחצים כבדים על הנהגת חמאס שלא יוותרו על אף שם ברשימה, "משום שהזדמנות זו לא תחזור".

לטענת העיתון, מספר שרים בקבינט הביטחוני הישראלי הציעו לשחרר חלק מהאסירים רק לאחר שנה או שנתיים ממועד ביצוע העסקה, "במסגרת התחייבות ישראלית לממשלות מצרים וגרמניה". לטענת מקורות העיתון, ההחלטה הסופית בנושא זה היא של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר הביטחון אהוד ברק. "המתווך הגרמני עומד להגיש בקרוב הצעת פשרה חדשה שתוביל להשלמת העסקה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully