וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: מתחם השוק הסיטוני יהפוך לשדרה

גיא ליברמן

10.12.2009 / 8:33

הרחובות קרליבך והחשמונאים בתל אביב ייהפכו לשדרות ברוחב 15 מטר, לפי הדגם של שדרות דוד המלך - כך עולה מהתוכנית העיצובית של מתחם השוק בעיר

הרחובות קרליבך והחשמונאים בתל אביב ייהפכו לשדרות ברוחב 15 מטר - כך עולה מהתוכנית העיצובית של מתחם השוק הסיטוני בעיר. את עבודות הקמת השדרות יבצעו הזוכים במכרז על הקרקע. את התוכנית יזמה עיריית תל אביב בשיתוף עם חברת השוק הסיטוני.

על פי התכנון ייבנו השדרות לפי הדגם של שדרות דוד המלך בעיר, בצד אחד של הרחוב, ולא על פי הדגם של שדרות רוטשילד, של שדרה שבשני צדיה כבישים. שני שלישים מרוחב השדרות עתידים להיות ירוקים, וישולבו בהם דשא ועצים, ואילו יתר רוחבה של השדרה ישמש מדרכה שצמודה לדופן מסחרית. הצד המסחרי יהיה מקורה ברובו, בדומה לרחוב איבן גבירול בעיר.

לפני כשבועיים התקבלו במשרדי קבוצת הבנקאות סיטי, שמרכזת את הליך מכירת המתחם, שלוש הצעות לרכישתו. את ההצעה הראשונה הגישה קבוצה משותפת של החברות תדהר, מגדל, בריטיש ישראל וחבס. בקבוצה השנייה חברות שיכון ובינוי, אביב, אמות, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל. הקבוצה השלישית מורכבת מחברת האחים משה ויגאל גינדי וחברת גינדי השקעות. בימים אלה בוחנים בחברת השוק הסיטוני ובתנובה, המחזיקה במרבית המניות בחברה, את ההצעות שהוגשו.

במתחם השוק, שמשתרע על 55 דונם ונתחם על ידי הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך בגין, עתידות להיבנות 1,800 דירות ומרכז תעסוקה ומסחר בשטח 32 אלף מ"ר. בנוסף ייבנו במתחם מוסדות ציבור לרבות בית ספר, גני ילדים, מוזיאון ופארק פתוח בשטח של 14 דונם.

תוכניות הפיתוח של האזור לא נעצרות כאן. מצדו השני של רחוב החשמונאים מתוכננת כיכר גדולה, שתוקם בחניון שבין חשמונאים לבין רחוב הארבעה, זאת במסגרת תוכנית מתחם גבעון. במסגרת התוכנית תחליף כיכר פתוחה את החניון הפועל במקום כיום, ותותר פעילות מסחרית מסביבה, כמו גם הגבהה של הבניינים הקיימים כיום בקומה נוספת. בכך מבקשים בעיריית תל אביב ליצור רצף של מוקדי פיתוח שיכלול את מתחם שרונה ורחוב קפלן, דרך מתחם גבעון ועד למתחם השוק הסיטוני ורחוב קרליבך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully