וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחל שגר מחוץ לגושים יקבל מהממשלה יותר

פנחס וולף

9.12.2009 / 22:00

מפת אזורי עדיפות לאומית שהופצה לשרי הממשלה חושפת כי כ-110 אלף מתנחלים שחיים מחוץ לגושי ההתנחלויות יהנו מהטבות בתחומי החינוך, התעסוקה ועוד שיעלו למדינה 110 מיליון שקלים

הממשלה תעניק שלל הטבות מיוחדות למתנחלים שחיים מחוץ לגושי ההתנחלויות, כך עולה ממפת אזורי עדיפות לאומית שהופצה היום (רביעי) לשרים לקראת דיון בממשלה. המפה החדשה חלה על כ-110,000 מתנחלים, רובם תושבי התנחלויות שמחוץ לגושים, ומטרתה לחלק את היישובים לפי סדר העדפויות להענקת הסיוע.

לפי הטיעון הרשמי, ההתנחלויות שמחוץ לגושים נכנסו למפה בשל סיווגן הבטחוני. אם תאושר המפה, תושבי ההתנחלויות יהנו מהטבות בתחומי החינוך, התעסוקה ועוד.

110 אלף המתנחלים מיהודה ושומרון שייהנו מההגדרה של "אזור עדיפות לאומית" מהווים חמישה אחוז בלבד ממפת אזורי העדיפויות הלאומית, והעלות התקציבית עבורם תהיה 110 מיליון שקלים. המפה כוללת ישובים בגליל, בנגב, בבקעת הירדן וביהודה ושומרון.

המתנחלים - הנהנים היחידים בשל מצבם הביטחוני

יש לציין כי המגזר הערבי מהווה 40 אחוז מהנהנים מהמפה, לעומת שמונה אחוז בלבד מהערבים שנהנו מההטבות על פי מפת העדיפות הלאומית הקודמת.

בסך הכל ייהנו מההטבות מיליון ו- 900 אלף אזרחים. המתנחלים שנמצאים במפה יהנו מכל ההטבות מלבד בתחום השיכון, בעקבות הקפאת הבניה. בעוד שהקריטריונים לכניסה למפת אזורי העדיפות הלאומית ברוב המקומות היו מצב סוציו-אקונומי, מרחק ממרכז הארץ והצורך בתמיכה כלכלית. לישובי עוטף עזה ויהודה ושומרון, הקריטריון היה ביטחוני על פי מה שהגדירה מערכת הביטחון.

"המסר הוא אחד ומשמעותי", אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי. "זה מסר של שוויון, אחידות והיגיון. הישובים הללו (ההתנחלויות – פ"ו) קיימים, ואין היגיון לשלול מהם את ההטבות, כמו שהכנסנו את הישובים הערבים שבעבר לא היו חלק מהמפה. כל עוד יש אנשים חובה וצריך לתת להם בהתאם למה שהם זכאים לו. זה הובן גם בעבודה ובליכוד".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים בישיבת סיעת הליכוד כי "בט"ו בשבט אטע עצים במעלה אדומים, באריאל ובגוש עציון", והוסיף כי "זו אמירה חשובה מאוד. ברור לכם מה יקרה בעוד תשעה חודשים".

ראש הממשלה אמר את הדברים בתגובה לדרישתו של ח"כ דני דנון להעלות את סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות להצבעה. "לא יעלה על הדעת שעיקרון כה מהותי שהובטח לבוחרים לא יגיע להצבעה בסיעה", אמר דנון.

(עדכון ראשון: 20:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully