וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ מנע מפלסטינית לחזור ללימודים בגדה

ניר יהב, כתבנו לענייני לערבים

9.12.2009 / 19:50

ברלנטי עזאם, סטודנטית פלסטינית בת 22, הורחקה לפני כחודש וחצי מהגדה מפני שנכנסה לעזה שלא כדין. חודשיים לפני סיום התואר באוניברסיטת בית לחם, החליט בג"ץ להשאיר אותה בעזה

בג"ץ החליט היום (רביעי) שלא להתיר לברלנטי עזאם, סטודנטית פלסטינית בת 22, אשר הורחקה לפני כחודש וחצי לרצועת עזה, לשוב ללימודיה ולהשלים תואר ראשון במנהל עסקים באוניברסיטת בית לחם. בעת שהורחקה, נותרו לעזאם חודשיים בלבד לסיום התואר.

בכך אימץ בג"ץ את עמדת המדינה והצבא שטענו כי אין לאפשר לסטודנטית להשלים את לימודיה משום שנכנסה לעזה שלא כדין. לאחר החלטת בג"ץ, אמרה עזאם כי היא מאוכזבת מאד. "איני מבינה מדוע ישראל מונעת ממני להמשיך את לימודיי. ישראל אינה טוענת שחזרתי לבית לחם מהווה סכנה כלשהי, והלימודים באוניברסיטה פלסטינית הם זכותי וזכותו של כל סטודנט פלסטיני".

עמותת "גישה", שייצגה את עזאם בבג"ץ, מסרה כי יש מקום לתהות מדוע ישראל מתעקשת שלא לאפשר לצעירים פלסטינים, שאין כלפיהם כל טענות ביטחוניות, לרכוש השכלה גבוהה".

לפני כחודש, ב-28 באוקטובר 2009, נעצרה עזאם בדרכה חזרה מרמאללה לבית לחם, שם היא מתגוררת ולומדת בארבע השנים האחרונות. היא נאזקה והורחקה באותו הלילה לרצועת עזה.

החלטת בג"ץ היום התקבלה לאחר שני דיונים שבהם, בין השאר, הורה בג"ץ למדינה לחפש את מסמכי הבקשה המקורית של עזאם וכן לערוך לה שימוע צבאי ולאפשר לה לשטוח את טענותיה ולערער על הרחקתה.

בעתירתה לבג"ץ נכתב כי "ההחלטה לפיה עדכון כתובתו של אדם במרשם האוכלוסין מהווה תנאי מהותי לעצם חוקיות מגוריו באותה כתובת – בלא כל בסיס חוקי מפורש ובלא כל פרסום רשמי – מעמידה את האדם במצב בלתי אפשרי וחותרת תחת עקרונות היסוד של המשפט". בנוסף נכתב, כי גירושה מהגדה לעזה תוך התבססות על כתובת בלתי מעודכנת, דומה לגירושו של אדם מביתו בת"א אל קריית שמונה, "רק משום ששם מופיעה כתובתו במרשם האוכלוסין.

  • עוד באותו נושא:
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully