וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת הימין בי-ם: "נתניהו סכנה ליהודים"

יהושע בריינר ופנחס וולף

9.12.2009 / 21:00

אלפי פעילי ימין ומתנחלים עשו את דרכם לבירה ומשתתפים בהפגנה שאירגנה מועצת יש"ע מול בית ראש הממשלה בעיר. ראש מועצת יש"ע: "את היתר הבנייה קיבלנו מהקדוש ברוך הוא"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: עידן גוראל)

הימין חוזר לכיכרות. אלפי פעילי ימין ומתנחלים עשו הערב (רביעי) את דרכם לירושלים כדי להשתתף בהפגנה נגד צו ההקפאה שנערכה בכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה בעיר. במועצת יש"ע, שעומדת מאחורי ארגון ההפגנה, העריכו כי עשרות אלפי בני אדם הגיעו למקום כדי להביע את מחאתם נגד הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בין היתר הונפו בהפגנה שלטים עליהם כתוב כי "נתניהו הוא סכנה ליהודים ולקיומנו" ו-"נתניהו, מתי תפסיק להתקפל?"

ההפגנה נערכה תחת הסיסמה: "שוברים את ההקפאה". כחלק מההתארגנות להפגנה, שכרה מועצת יש"ע עשרות אוטובוסים שיסיעו לירושלים מפגינים מכל רחבי הארץ. בין היתר נאמו בהפגנה ראשי יש"ע וחברי כנסת מהליכוד. לסיקור ההפגנה הוזמנו כלי תקשורת רבים מרחבי העולם.

במהלך ההפגנה, אמר ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה כי "האויב המסוכן היותר הוא מי שרוצה להקפיא אותנו כדוגמת חוסיין אובמה. אנו מכריזים שנשבור את גזירת הספר הלבן שאוסר רק על יהודים לבנות בישראל. ביבי, אבותיך לא התכוונו להקפאה שאתה עשית ואני בטוח שאבותיך מתביישים במעשיך. ההיסטוריה הוכיחה שארץ ישראל לא מחלה למי שפגע בה".

ראש מועצת יש"ע, דני דיין, אמר כי "נטלנו על עצמנו משימה לבנות את הארץ על כל חלקיה ואין לנו שום כוונה להקפיא את המשימה הזו. לא לעשרה חודשים, לא לעשרה ימים ואפילו לא לעשר שניות. הפקחים בודקים בזכוכית מגדלת האם לבתים שלנו יש יסודות ואנחנו אומרים להם, כן, יהודה ושומרון הם היסודות שלנו. את היתר הבנייה קיבלנו מהקדוש ברוך הוא ומאבותינו. שלא יהיה לכם ספק, במאבק הזה ננצח כי אנחנו נחושים יותר לעומת הייאוש של הממשלה, כי אנחנו מאמינים יותר וצודקים יותר. אור הלהט שלנו ימיס את ההקפאה".

ח"כ ציפי חוטובלי (הליכוד) נשאה אמרה כי "נילחם בהקפאה. הקרב הוא על ירושלים, זה לא מאבק על יהודה ושומרון. זה מאבק על ריבונות. על זכותה של מדינת ישראל להחליט ולא להיכנע לתכתיבים של ריבונות זרה. אנחנו בליכוד התחייבנו לבוחרים שלנו שלא נבדיל בין ירושלים ליהודה ושומרון ואנחנו מצפים מראש הממשלה לכבד את המחויבות ולא ללכת בדרכה של ציפי לבני".

הפגנת פעילי הימין. עומר מירון
"נגיע היום אל מול בית ראש הממשלה בקריאה לשבור את ההקפאה"/עומר מירון

"אנו נגיע היום אל מול בית ראש הממשלה בקריאה לשבור את ההקפאה", אמר לוואלה! חדשות יו"ר מועצת יש"ע דני דיין לפני ההפגנה. "אנו מקווים שהמאבק שלנו יישמע לא רק בבית ראש הממשלה, אלא גם בבירות העולם. את הרוח הזאת, אי אפשר להקפיא. אנחנו נמשיך ונבנה", הוא הוסיף.

בעקבות ההפגנה נחסמו בבירה עד לשעה 23:00 בלילה הרחובות הבאים: רחוב המלך ג'ורג' מהמשביר עד כיכר פריז, רחוב קרן היסוד מפלומר עד כיכר פריז, רחוב אגרון לשני הכיוונים, רחוב מנשה בן ישראל לשני הכיוונים ורחוב עזה בקטע שבין ארלוזורוב לכיכר פריז. התנועה תופנה לדרכים חלופיות. המשטרה ממליצה להימנע מלהגיע בכלי רכב פרטיים למרכז העיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת פעילי הימין. עומר מירון
"את הרוח הזאת אי אפשר להקפיא"/עומר מירון

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אחר הצהריים בישיבת סיעת הליכוד כי "בט"ו בשבט אטע עצים במעלה אדומים, באריאל ובגוש עציון", והוסיף כי "זו אמירה חשובה מאוד. ברור לכם מה יקרה בעוד תשעה חודשים".

ראש הממשלה אמר את הדברים בתגובה לדרישתו של ח"כ דני דנון להעלות את סוגיית הקפאת הבנייה בהתנחלויות להצבעה. "לא יעלה על הדעת שעיקרון כה מהותי שהובטח לבוחרים לא יגיע להצבעה בסיעה", אמר דנון.

נתניהו מצידו דחה את הבקשה והסביר כי "ההצבעה התקבלה בדרג הניהולי". לקראת סיומה של הישיבה, בטרם נסע לפגישה עם שר החוץ האיטלקי, הפטיר ראש הממשלה לעבר חברי סיעתו, שחלקם ינאמו הערב בהפגנה נגד ההקפאה שתתקיים בכיכר פריז בירושלים, כי "עליכם לצאת ולהפגין נגדי, אז נסיים מוקדם". ח"כ דנון השיב בתגובה: "אנחנו לא מפגינים נגדך אלא נגד ההחלטה. אם תשנה אותה, לא נאלץ להפגין".

(עדכון ראשון: 18:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully