וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת קופנהגן: המנהיגים שם, נתניהו הבריז

פנחס וולף ואייל דץ

9.12.2009 / 16:44

למרות חשיבות המפגש בוועידת האקלים הנערכת בדנמרק, הודיעה לשכת ראש הממשלה כי נתניהו החליט שלא לצאת לוועידה. הסיבות: עלויות, לוח זמנים צפוף ונשיא אירן אחמדינג'ד

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט שלא לטוס לוועידת האקלים בקופנהגן. מלשכת ראש הממשלה נמסר אחר הצהרים (רביעי) שהסיבה לכך היא "עלויות עודפות שהיו כרוכות בשהיית משלחתו בדנמרק ועקב לוח זמנים עמוס". לוואלה! חדשות נודע כי מארחי הוועידה הציעו לממן שבעה חדרים עבור ראש הממשלה ופמלייתו, אלא שהפמליה ואנשי האבטחה זקוקים לעשרות חדרים. בנוסף, בית המלון דרש התחייבות של תשלום עבור שבוע, בעוד שראש הממשלה התכוון לשהות יומיים-שלושה בלבד, וכך המדינה היתה נאלצת לשלם תשלום כפול עבור החדרים.

אחמדינג'ד באסיפת האו"ם. רויטרס
נתניהו אינו מוכן לשהות בוועידה יחד עם נשיא אירן/רויטרס

עוד נודע כי בשולי בעיית העלות ולוחות הזמנים, עלתה גם בעיית נוכחותו של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, שראש הממשלה סירב לשהות בנוכחותו. אלא שבעיה זו יכולה היתה להיפתר על ידי הקדמת נסיעת ראש הממשלה לוועידה, לפני הגעת אחמדינג'ד.

ראש הממשלה שוחח אחר הצהרים עם נשיא המדינה שמעון פרס והציע לו לבחון אפשרות להשתתף בוועידה, עקב מה שהוא הגדיר "החשיבות הרבה של נושאי הגנת הסביבה, צמצום פליטת גזי החממה, קידום אנרגיות נקיות ומציאת תחליפים לנפט".

מלשכת נשיא המדינה שמעון פרס נמסר כי "נשיא המדינה הנחה את יועציו לבדוק את כל ההשלכות הנוגעות לנסיעתו. הנשיא רואה חשיבות בייצוג של ישראל בוועידה, ולאחר הבדיקה הוא יחליט על התנהלותו".

מנכ"ל אדם, טבע ודין עו"ד ציפי איסר-איציק, הגיבה הערב (רביעי) להחלטתו של ראש הממשלה שלא להשתתף בוועידת האקלים בקופנהגן. לדבריה, "נתניהו מפספס הזדמנות פז להשאיר חותם ירוק על הקדנציה". איסר-איציק הוסיפה כי "מדינת ישראל היא מדינה מפותחת וזה כבר רשמי. חבל שכאשר מדובר בהובלת האג'נדה יחד עם מאה ממנהיגי העולם, נתניהו לא יהיה בראש המחנה".

עוד אמרה איסר-איציק כי "משבר האקלים הוא הזדמנות כלכלית אדירה למשק הישראלי והוועידה בקופנהגן היא הזדמנות להראות לעולם פנים אחרות של ישראל וחבל ששוב נחמיץ אותה".

נתניהו ופרס בטקס בבית הנשיא בירושלים. לשכת העיתונות הממשלתית
פרס ייסע במקום נתניהו?/לשכת העיתונות הממשלתית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully