וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר טרומית: תיאסר מכירת אלכוהול בלילות

פנחס וולף

9.12.2009 / 16:10

בעקבות ריבוי תאונות הדרכים ומקרי האלימות במועדוני הבילוי, מתכוונת הכנסת להגביל מכירת משקאות אלכוהוליים בשעות הלילה. מקומות הבילוי ותחנות הדלק "ייובשו" בין 21:00 בערב ל-6:00 בבוקר

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית שתי הצעות חוק של חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ושל חיים כץ (הליכוד), המבקשות לאסור מכירת משקאות משכרים. על פי הצעת החוק של ח"כ כץ, ייאסר על מכירת אלכוהול בעסקים ובתחנות דלק החל מהשעה 21:00 בערב וכן מיום חמישי בשעה 21:00 בערב עד יום ראשון בשעה 6:00 בבוקר.

ח"כ כץ בירך על אישור החוק בקריאה טרומית ואמר כי "מדובר בצו השעה. התרחבות התופעה בה בני נוער צורכים משקאות משכרים טרם הבילוי וטרם הגעתם למועדוני הבילוי, מחייבת נקיטת צעדים אשר יקשו ויגבילו את צריכת המשקאות המשכרים".

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "בשנים האחרונות חלה עלייה חדה בצריכת האלכוהול המופרזת בקרב בני הנוער. בבדיקת הקשר שבין צריכת משקאות משכרים לבין התנהגות אלימה במועדוני הבילוי נמצא כי צריכת אלכוהול רבה יותר בקרב המבלים מגבירה התנהגות אלימה. בנוסף, רוב תאונות הדרכים שבהן הנהג היה תחת השפעת אלכוהול התרחשו בשעות הלילה המאוחרות ובשעות הבוקר המוקדמות, בזמן החזרה ממוקדי בילוי".

במקביל אושרה הצעת החוק של הח"כים אילטוב ורותם המבקשת לאסור על מכירת משקה משכר בין השעות 22:00 ועד 4:00 במקומות בילוי ובתחנות הדלק. מטרת החוק היא להכביד את נגישות רכישת משקאות משכרים כדרך נוספת להתמודדות עם הפשיעה במקומות הבילוי ובמלחמה בלתי מתפשרת בנהיגה תחת השפעת אלכוהול המביאה למוות ותאונות דרכים קשות.

  • עוד באותו נושא:
  • אלכוהול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully