וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הערעור של יעקב העליון על עונשו

גלעד גרוסמן

9.12.2009 / 14:14

הסופר והעיתונאי, שהורשע בבעילת קטינה ונשלח לשנה בכלא, הגיש ערעור על חומרת העונש. ביהמ"ש המחוזי דחה היום את הערעור וקבע: "זה לא עונש חריג בהתחשב בנסיבות המקרה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (רביעי) את ערעורו של הסופר והעיתונאי יעקב העליון, שנידון לשנת מאסר לאחר שהורשע בבעילת קטינה. בית המשפט קיבל את עמדת המדינה, לפיה עונשו של העליון אינו חריג לאור נסיבות המקרה ואף טען כי העונש דווקא נוטה להקל על העליון.

בערעור שהגיש על גזר דינו, טען העליון כי במקרים דומים אחרים נטה בית המשפט להקל בעונשם של הנאשמים לאור פועלם הציבורי. כמו כן, טען העליון שיש להקל עימו נוכח מצבו הבריאותי והסבל שנגרם לו עקב הסיקור התקשורתי הנרחב לו זכתה הפרשה.

יעקב העליון, הורשע במעשים מגונים בקטינה, ממתין לגזר דינו בביהמ"ש. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לא הביע חרטה על מעשיו. העליון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

מנגד, טענה המדינה כי העונש שנגזר על העליון דווקא נוטה להקל עימו. המדינה הדגישה כי לא התרשמה כי הנאשם הביע חרטה על מעשיו. "המערער ניצל את פרסומו כעיתונאי ומעמדו כ'ידוען', כדי לשבות בקסמו את המתלוננות, שעל-כן, לא לו להלין על הכלי שבו השתמש כקרדום לחפור בו", טענה עו"ד הדס פורר-גפני מפרקליטות מחוז ת"א שייצגה את המדינה. פורר-גפני הדגישה את הפגיעה שהסב העליון לקטינה ואמרה כי הוא "היה עבורה, בתקופה הנ"ל, עולם ומלואו: איש אמון, דמות סמכותית, חבר קרוב. וכל אלה גם יחד שימשו אותו כדי לנצל אותה בצורה צינית, משפילה ופוגענית ולבצע בה עבירות מין קשות".

באפריל גזר בית המשפט השלום בתל אביב 12 חודשי מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי על העיתונאי יעקב העליון, בן 71, שהורשע חמישה חודשים לפני כן בבעילה אסורה בהסכמה של נערה בת 14 ובמעשה מגונה באחותה בת ה-21. כמו כן, נגזר עליו לשלם פיצוי בגובה 15 אלף שקל לאחות הצעירה ו-5,000 שקל למבוגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully