וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה: יקודם חוק משאל העם על הגולן

פנחס וולף

9.12.2009 / 14:46

הכנסת הצביעה בעד קידום הצעת החוק, שמתנה נסיגה מרמת הגולן במשאל עם. שרי העבודה איימו להתנגד, אך לבסוף הצביעו בעד

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) ברוב של 68 מול 22, את קידום הצעת החוק שמתנה נסיגה מרמת הגולן במשאל עם. הצעת החוק אושרה כבר בכנסת הקודמת בקריאה ראשונה וכעת, לאחר שהוחל עליה דין רציפות, היא תועבר להכנה להצבעה בקריאות שנייה ושלישית.

למרות כוונת מרצ בתחילה להכריז על ההצבעה כהצבעת אי אמון, היתה זו הצבעה רגילה. ח"כ אחמד טיבי דרש הצבעה שמית והגיש 20 חתימות שדורשות כך, כדי להביך את סיעת העבודה.

למרות זאת, שרי העבודה אהוד ברק ובנימין בן אליעזר תמכו בהחלת דין הרציפות. בזמן שברק הצביע, קרא לעברו טיבי: "שהוא שיקר לציבור". גם סגן שר הביטחון מתן וילנאי הצביע בעד. השר דן מרידור שהגיש את הערר קיבל את עול המשמעת הקואליציונית ולמרות הערר שהגיש נגד החלת דין הרציפות, הוא הצביע בעד. חברי הכנסת האחרים של העבודה, דניאל בן סימון, איתן כבל ושלי יחימוביץ הצביעו נגד.

"חוק אינו דרוש"

חברי הכנסת של קדימה התחלקו באופן הצבעתם. יו"ר האופויזציה ויו"ר קדימה, ציפי לבני, התנגדה, ואליה הצטרפו בין היתר גם חברי הכנסת שלמה מולה, גדעון עזרא, יוחנן פלסנר, מאיר שטרית ונחמן שי. חברי הכנסת שאול מופז, עותניאל שנלר, רוברט טיבייב, ישראל חסון, יואל חסון, זאב ביילסקי, אלי אפללו ורוחמה אברהם, הצביעו בעד החלת דין הרציפות, ואילו ח"כ שי חרמש (קדימה) נמנע בהצבעתו. סיעות הימין תמכו בחוק וסיעות השמאל והסיעות הערביות, כצפוי התנגדו לחוק.

"החוק המוצע למשאל העם אינו דרוש משתי סיבות", אמר ברק במהלך דיון בכנסת. "הסיבה הראשונה היא שהחוק מטיל אילוצים מיותרים על ראש הממשלה בבואו לנהל מו"מ עם סוריה שהוא חשוב לישראל. חוק כזה גם יוצר רושם מוטעה בעולם כי ישראל סרבנית שלום. הסיבה השנייה: משאל עם הוא עניין חוקתי סבוך העומד בסתירה מסוימת למבנה המשטר הפרלמנטרי. ולכן, ראוי היה שאם כבר מחוקקים אותו, זה יהיה בחוק יסוד שתוקפו גם לתחומים נוספים".

ברק הוסיף, כי אם ההצבעה על הצעת החוק תהפוך להצבעת אי אמון בממשלה, ייאלצו שרי העבודה להצביע נגד הצעת אי האמון, כלומר בעד הצעת החוק. בינתיים מנסים השרים להתחמק ממהצבעה, באמצעות קיזוז עם חברי כנסת מהאופוזיציה.

עדכון ראשון: 13:26

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully