וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי לא מנקה את עצמו

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

9.12.2009 / 12:51

כשמיצי מראה סימנים משונים אפשר להרגע, כי ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים, כאן בשבילכם

שלום. אני חושב לגדל חתול, וחשוב לי לדעת מה בערך העלות החודשית של גידול חתול (מבחינת אוכל, חיסונים, טיפולים ובדיקות אצל וטרינר, צעצועים, ציוד נילווה וכו'.

מדובר בעלויות כספיות, אבל מעבר לכך חשוב לזכור שמדובר ביצור חי עם צרכים התנהגותיים ורגשיים מעבר לאלו הפיזיולוגיים.
ההמלצה הגורפת והחד משמעית שלנו היא כמובן אימוץ חתול מבית מחסה, אשר ייתן לך הדרכה וייעוץ בעת האימוץ (התאמה לאורח חייך, אופייך והאחרים החיים בבית) וליווי לאורך זמן בכל שאלה.

אימוץ עולה כסף, והוא מאפשר לך לאמץ חתול אשר אנשי מקצוע מתאימים אותו אליך, כאשר החתול עבר עיקור/סירוס וכמובן חיסונים בהתאם לגילו. אם מדובר בחתול אשר מצאת ברחוב או בעת אימוץ מבית מחסה, בכל מקרה ה"כימיה" ביניכם חשובה מאד. תן לעצמך זמן להתאהב. חתול בריא ומאושר חי גם 20 שנים ויותר, אז קח זאת בחשבון. מדובר בקשר ארוך-טווח. מדובר בקשר לטוב ולרע, בזמנים קלים או פחות.

עלות אימוץ היא כ-200-300 ¤. אם תאמץ חתול מהרחוב – חינם.
בדיקה וטרינרית , חיסונים ותולעים – 250 ¤-300 ¤ וכאשר אתה מאמץ מבית מחסה זה בדרך כלל כלול.
עיקור או סירוס (חובה עד גיל 6 חודשים ואם עדיין זה לא נעשה בגיל מבוגר יותר – חובה לעשות זאת מיידית כאשר החתול במצב בריא) – 150 ¤-450 ¤ (אכן יש שוני בין מרפאה אחת לשנייה וחשוב לברר היכן ניתן לעקר או לסרס באופן איכותי ובמחיר סביר).

ארגז החול - יבש – בסביבות 80 ¤.
שימורים – בסביבות 100 ¤
חול – ארגז חול גדול, עמוק ומרווח – 30 ¤.
חול מתגבש ברמה גבוהה (ללא כל בישום) – 65 ¤ לחודש (בערך).

תוספת מומלצת: מזרקת מים חשמלית עם פילטר – כ- 360 ¤.
פעילות משותפת איתך – חכות משחק למיניהן (שים לב לאיכות – חשוב מאד כדי להשתמש בהן לאורך זמן) – ארוכות עם ציפור או עכבר בקצה שלהן - 40 ¤.

מתקני גירוד יעילים ואיכותיים הם חשובים. יש חשיבות לסימון על המתקן בכל אזור מחייה בבית. העלויות הן חד פעמיות למתקנים טובים, כ- 400-500 ¤ (מונע גירוד על רהיטים ולכן שווה מאד להשקיע, פלוס התועלת לחתול היא גדולה מאד).

אנא קח בחשבון שייתכן ותזדקק לטיפול וטרינרי נוסף כלשהו עקב מחלה או פציעה. שים בצד או רכוש ביטוח וטרינרי במרפאות מובילות (כ- 550 ¤ לשנה בערך, במקרה טוב. שמור היטב על החתול, כדי שהוא לא יזדקק לטיפולים כלשהם).

לסיכום, חתול שווה הרבה יותר משיקולים כלכליים, אבל – רק אם עושים את האימוץ מתוך אהבה ורצון.

יש לי חתול פרסי בן 8 חודשים. הבעיה איתו היא שהוא לא מנקה את עצמו, ולכן מאוד מסריח. אחרי שטיפה הוא יכול להחזיק יום או יומיים, ואז חוזר להסריח וזה לא מפריע לו (כמו לחתולים רגילים שידועים כחיות שדואגות לניקיונם תמיד). מה ניתן לעשות?

אל תדאגי ואל תתייאשי, וכמובן אל תכעסי על החתול. הוא בבעיה גם ולחוץ ממצבו, לא פחות ממך. הוא היה מאד רוצה לנקות עצמו כראוי. שנית, גשי בהקדם האפשרי עם החתול לווטרינר מיומן ומנוסה בתחום הטיפול בחתולים.

סביר שמדובר כאן בבעיה פיזיולוגית ויש לא מעט סיבות לכך שחתול לא מנקה עצמו. ווטרינר מיומן יעזור לך ולחתול, אז אנא קחי אותו (בארגז נשיאה מתאים לחתולים, סגור היטב ומאוורר) ממש בהקדם.

אם הווטרינר יימצא שהכול טוב אצל החתול ומדובר בבעיה התנהגותית, אנא תחזרי אלינו לייעוץ ונעזור באופן מלא.
אל תזניחי הנושא ושימי לב לכך ששטיפה תכופה לא טובה לחתולים לאורך זמן. יש להם מנגנון ניקוי מעולה באופן עצמאי, ואם הוא לא מנקה עצמו, סימן שיש בעיה. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully